heldum

Alla inlägg under april 2010

Av Nina - 30 april 2010 13:09

...och idag fick vi prova på ännu ett nytt sätt. T har nämligen fått för sig att matvägra igår till middan och även idag till lunch. Alla beprövade knep med nappflaska och rån fungerade inte. Om hon sitter och tjjollrar med nån av dom sakerna brukar man kunna få in nån tugga med jämna mellanrum så hon tillslut tömt tallriken, men icket nu. Nu fick hon istället syn på rånet och skulle bara ha det att äta. Så som mamma är det bara att ligga steget före och använda sin fantasi. Eftersom hon nu bara skulle äta rån så fick det helt enkelt bli rån med mat på och svisch så var tallriken tom.

 

Mmm...smarrigt med lasagnerån

Av Nina - 29 april 2010 08:34

Vilken dag igår! Trodde knappast på morgonen att den skulle bli så trevlig, eftersom vi skulle och ombesikta bilen. Vi var lite osäkra på om den skulle gå igenom då bromsarna tagit lite ojämnt. Ena sidan är som sagt fixad, men då visade det sig att den andra inte var riktigt bra heller. Men efter en tur på bvc med T och lunch på Moröbacke, där vi lämnade barnen, så for vi till bilprovningen. Se på rackarn...den gick igenom! Bara det gjorde att resten av dagen gick som på räls, men tydligen hade vi gjort mer gott. För efter bilprovningen for vi på coop. När vi kommit till frysdiskarna ungefär började "blipp-blipp"-grejen att pipa och på den stod: "GRATTIS du har vunnit 2 biljetter till Leos lekland. Var vänlig kontakta kundtjänst". Hihi...så gick det betydligt lättare att handla också. När vi väl handlat klart tittade jag på kvittot och såg att vi hade en himla massa rabatter. Vi hade lyckats skrapa ihop varor som sammanlagt gav oss 200 kr i rabatt. Det var inte illa pinkat och det var nog första gången vi lyckats med det. Dessutom var det sånt som vi skulle handla. Så i slutändan kändes det som om vi gått 600 kr plus den dagen: Eftersom vi räknat med ännu en ombesiktning som skulle ha kostat oss 200 kr, vi vann 2 Leos biljetter värda 200 kr och utan rabatterna hade det ju blivit 200 kr dyrare. Sen ville jag bara slå pessimist M i huvudet med en stekpanna, för nu sitter han och väntar på Murphy som han alltid tror ska komma så fort det händer något kul.

Just när vi kom till coop träffade jag kusin E också som nyss kommit hem från Thailand och var så där härligt brun. Trots antalet kusiner som faktiskt finns i stan tillsammans med storleken på den här stan är det lite konstigt att man inte lyckas stöta ihop med nån oftare. Men många kusiner här i stan träffar jag nog lika ofta som jag träffar de långväga kusinerna på våra släktträffar vartannat år. Därför är det lika skoj varje gång jag faktiskt lyckas träffa någon av dom.

Och nu sitter vi och väntar på mamma/mormor som ska se till att vi tar oss till Sagas förskola. M var nämligen tvungen att ta bilen, eftersom båda hans åkarkompisar bestämt sig för att vara hemma idag, och just idag är det utvecklingssamtal så vi kunde inte bara skita i det heller. Men sån tur att mormor finns nära och kan hoppa in som taxichaufför när det krisar!               

Av Nina - 26 april 2010 14:45


Alla fina färger i blombänken


Nu är bilen så ren, så ren...på utsidan i alla fall. Behövdes två vändor spray och bilschampoo, men tillslut så gick skiten bort! Sen for jag och hämtade S på dagis och fick lerstänk på bildörren...

For förbi gummiverstan också. M och L bytte till sommardäck och grejade på med bromsarna i helgen så jag for dit för att testa bromsarna. Dom har mer eller mindre velat ligga på hela tiden. Den sida som dom fixat var bra, men då var den andra sämre...glaaad.. Ja ja, ska på ombesiktning på onsdag, så vi får väl se om dom märker det eller. Vi ska hur som helst fixa det, men det vore skönt att slippa köra dit hela tiden. Allt annat ska då vara grönt, så mycket som den bilen kostat oss i år så SKA den vara ok!

 

Av Nina - 26 april 2010 08:07

Nu är jag inne in nån fas då jag faktiskt tycker det är riktigt härligt att stiga upp tidigt på morgonen :) Tror det mest beror på det fina vädret, det är så skönt att hinna göra så mycket på dagarna. Sen får vi väl se hur länge den här fasen håller i sig. Det kan annars vara rätt jobbigt, för både jag och M är inte särskilt sugna på att stiga upp på morgonen, men nån måste ju göra det. Inatt har jag dessutom sovit som en stock. Det brukar vara jag som vaknar så fort T låter, men inatt har jag bara vaknat till när M stigit upp och T skriker för full hals. Mumlade nått förlåt, men sov nog lika fort igen. Jag tyckte jag var lite taskig som lät han springa när han skulle upp och jobba...men jag var pigg i morse i alla fall :). Jag tror man kan börja ställa väckaren efter T...halv sju börjar vara en standard. Den andra flamsan däremot, hon tog sovmorgon även i morse, hon har nämligen just stigit upp. Hon som alltid brukar vakna när T sätter igång på morgonen, nu hör hon ingenting. Men det är ju skönt att hon sover. Så nu ska vi göra oss klara och åka på dagis, så får vi se vad dagen har att erbjuda för oss andra...fick ju en liten pik igår om att bilen behöver tvättas så vi får se om jag försöker förstå mig på högtryckstvätten och tar bort lite skit från bileländet.

Av Nina - 25 april 2010 16:14

Var ute och körde bil inatt...till Fällfors av alla ställen...men broder ville ha hämtning så då blev det så. Fick ju köra deras bil som är betydligt roligare än våran, så bara det gjorde det ju värt det. Somnade runt halv två och halv sju låg det en kvitterglad liten tjej bredvid mig som tyckte att jag skulle roa henne. Och eftersom jag fick sovmorgon igår så var det M:s tur idag, så det var bara att pallra sig upp. Ganska pigg ändå och vi lyckades utan att väcka storasystern, så vi hade det som mysigt här nere i över två timmar innan en yrvaken S kom ner som ett frågetecken. Hon fattade ingenting, för på veckorna är det ju alltid M som stiger upp först, så hon är inte så van att se mig uppe och M som ligger och sover. Hur som helst steg han då upp strax efteråt och T var trött igen så hon fick lägga sig i vagnen...sen har jag varit ute större delen av dagen (förutom ett kort uppehåll då jag var in och dammsög hela huset). Ute fick jag för mig att jag hade gröna fingrar så jag började rensa i rabatterna. Tror inte jag lyckats ta död på nånting. Nu har de mysiga vårblommorna blivit fler, så nu har vi både vita, gula och lila små söta blommor. Fråga mig inte vad dom heter för sånt har jag ingen aning om! Har sen krattat lite, eldat massa ris (jag stinker rök!!!), skottat ut snö på gräsmattan och bara varit. M satte ut vattenslangen på väggen, så nu känns det verkligen som om det går mot rätt årstid. Däremot har dagens aktiviteter gjort att det bränner rätt rejält i mitt ansikte. Tror att eldningen också gjorde sitt, jag har en förmåga att stå rätt nära elden :) Får jag en grillring och lite ved så kommer verkligen pyromanen fram i mig...det är ju så skoj! :)

Nu sitter jag och inväntar M och flamsan som fick äran att besöka affären och inhandla dagens middag...som förhoppningsvis blir köttfärssås, men jag ska ta och höra för nu kom de innanför dörren.

Av Nina - 25 april 2010 08:47

Såg igår att tand nummer 2 spruckit fram. Det gick trögt, men när det väl börja så fick det fart. Tur hon inte verkar alltför påverkad...

Av Nina - 24 april 2010 12:40

Oj, vilken sovmorgon det blev imorse! Vaknade först före sju av att jag hade ett barn liggandes tvärsöver sängen och sen kom det ett till, men dom tog M med sig och gick ner. Sen vaknade jag vid halv nio av världens liv nedanför trappen. Skulle tro att det handlade om att lillasystern förstörde för storasystern, det händer rätt ofta numera. Tänkte stiga upp då men skulle bara blunda en liiiten stund till...det blev visst två timmar!

Hade i alla fall en super trevlig kväll igår. Maten var jätte god och jag tror nog dom flesta åt sig alldeles, alldeles jätte mätta. Lyckades vinna ett paraply också! Och så fick jag ett sms på vägen hem om att vi vann musiktävlingen. Hann just så pass avsluta den innan jag for, men missade genomgången av den. Kunde däremot inte bräcka Gerd som fick äran att bli festens största pucko, men jag kämpade starkt! Sen vem som hade bäst sug, mest sex mm det förtäljer jag inte här  .  Nånting annat att berätta… Jag och Helena har snälla pappor som såg till att vi kom oss hem, jag lyckades skrämma slag på Dexter – lyckligast var han nog när jag for   och är det någon som undrar så kan Helena informera om hur blomvatten smakar – skulle råda alla festarrangörer att inte använda vinkaraffsliknande blomvaser och sedan ta bort blommorna! Elin körde kvällen till ära en väldigt liten bil, sitt inte bredvid Märta vid livekryss – i alla fall inte utan hörselproppar, GRATTIS alla 50- och 60-åringar och avslutningsvis undrar vi fortfarande vem som stal Marias vin??? Hmm...

 

Kan intyga att vinhållaren på bilden inte var den riktiga vintjuven!

Av Nina - 22 april 2010 16:22

Hittade (mamma hittade) dom här och några till i rabatterna idag. Dom har säkert funnits där ett tag, men jag har ju inte tittat så noga. Blev så inspirerad så jag började röja upp i oredan där. Ska fortsätta imorgon.

 

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards