heldum

Alla inlägg under mars 2012

Av Nina - 31 mars 2012 20:24

M lägger 6-åringen och snart ska vi äntligen (förhoppningsvis) se "the girl with dragon tattoo"

Mos

Av Nina - 30 mars 2012 08:53

Dålig sömn i veckan. Febrig gnällig tjej och benvärk. Ja, benvärk! Alltid, konstant, hela tiden antingen hos den ena eller den andra. Man går runt som en zombie på nätterna tills man tillslut dråsar ihop nånstans. Att det sen är i lilltjejens säng utan kudde och med fingrar i munnen resten av natten känns i kroppen dagen efter. 


Inatt vet jag ingenting. Det var visst benvärk hos den äldre, men det var jag aldrig involverad i. Jag var väl så utslagen. Tror jag. Man kan aldrig så noga veta vad man pysslat på med under natten. Fast jag tror hon sa nått i morse om att pappa fixat alvedon. I morse ja. Ett jäkla liv före skam om välling och BENVÄRK - mamma styka foten, mamma styyyyk då!!! - och trängas i sängen. Jag vet precis hur det känns med benvärk så jag lider verkligen med de älskade små, men jag tror de ändå sover sig igenom benvärken mer än man gör som ligger bredvid. 


Men jag påverkas av min sömnbrist. Humöret är så dåligt som det kan bli. Efter att M steg upp har jag en massa minnen av skrik, klampande i trappen och gormande. En trotsig 6-åring är ju för toppen. Nej, det gjorde inte starten på dagen bättre. Och inatt kan jag inte påverka min egen sovtid. Jobbar sent och börjar tidigt. Jäkla helgtjänstgöring. Nån ska ju göra det också men jag hatar det. 


Ja, jag är bitter idag och ja, jag tycker fruktansvärt synd om mig själv!! Man får göra det ibland. Ont i huvudet har jag dessutom. 

Av Nina - 24 mars 2012 17:59

Startade en promenad därvid 15-tiden. Pausade hos morsfars som bjöd på spaghetti och köttfärsås, whiskey och vin. Innan vi, i fallet av en mängd lapphandskar, kunde vandra vidare hemåt.


Barnen hos farmor och farfar så nu är frågan: Vad ska vi göra nu???

Av Nina - 23 mars 2012 09:40

Dilemma igen. Släp och bärhjälp för inhandling till vårens lilla byggprojekt.


 

x antal meter impregnerad trall. Har inte räknat exakt antal meter än, men många blir det.


 

Regel impregnerad som jag nog förövrigt har hemma. Behöver bara ett antal korta stumpar.


 

Trallskruv


 

Ett gäng vinkelbeslag


 

Gipsskruv men det får duga


 

Ytterpanel


 

Ett av det roligaste materialet jag haft att göra med. Perfekt till allt runt!

Den jag har börjar ta slut.


Sen får jag se om jag kan skrapa ihop lite utefärg av någon vänlig själ i närheten. Känns ovärt att köpa en gigantisk hink.


Ja Mange, jag har informerat dig om detta (senast för några dagar sedan)!

Av Nina - 22 mars 2012 12:36

En efterlängtad farmor/svärmor kom äntligen på besök, så då blev jag barnlös. Vad ska jag hitta på då??

Av Nina - 21 mars 2012 09:08

Känner en rastlöshet i kroppen idag. Önskar att snön försvunnit och marken gick att gräva i. I söndags när jag var på affär'n såg jag att de plockat fram alla fröer och jag tror det är det som är roten till min rastlöshet för tillfället. En idé jag fick i höstas började genast göra sig aktuell och det är egentligen bara en avvägning om när jag ska börja. Börja kan jag göra när som helst, men slutföra det kan jag inte förrän trädgårdslandet tinat fram och jorden blir brukbar. Längtar!


För att stilla detta "gröna-fingrar-när-det-närmar-sig-vår" intresse kan det tänkas att jag tar en tur förbi blomsteraffär'n idag. Länge sen jag var in och det finns en blomma jag sett på jobbet som jag gärna skulle vilja ha här hemma i fönstrena. Det innebär visserligen att jag skulle ha börjat sätta om alla blommor jag redan har här hemma (det är inte så många, men de har en förmåga att föröka sig för varje år då jag har jätte svårt att kasta det som fortfarande lever).


Som vanligt kommer alltså denna lilla rastlöshet att skrida iväg och bli ett stort projekt.

Av Nina - 21 mars 2012 09:02

 

Tjuvtittade skatteverket igår och kan glädjas åt att det blir en slant över i år.

Tjoho!

Känns alltid lika trevligt och lite som att man vunnit på lotto,

trots att det ändå är pengar som man tjänat ihop.

Av Nina - 21 mars 2012 08:52

Ja, det intresserar mig stort! Därför grämer jag mig faktiskt nu att jag jobbar kväll i stort sett varenda semifinalmatch som SAIK spelar. Jag hade ju turen att vara ledig varenda kvartsfinal de spelade så jag får väl igen det nu. I går, i 6:e kvartsfinalen, blev det alltså klart att SAIK gick vidare och Modo åkte ur. Det blev spännande, även om jag tycker att det var den tråkigaste och lamaste av kvartsfinalerna. Men tack vare två snabba mål i början så kunde dom ändå hålla ifrån och undvika en 7:e avgörande imorgon. 


Det verkar vara en stor glädje att Luleå försvann snabbt i kvarten mot det lag som SAIK nu ska möta. Jag kan tycka det känns trist då en eventuell final mellan norr- och västerbotten hade varit fantiskt roligt att följa! Men så kan det gå och det blir inte alltid som man tänkt sig.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards