heldum

Alla inlägg under december 2011

Av Nina - 31 december 2011 10:11

Har varit matt i veckan. Så där matt så att jag blivit andfådd vid minsta lilla ansträngning och mjölksyran har sprängt i benen. Kidsen for till farmors i torsdags och igår vaknade jag efter 9 timmars sammanhängande sömn som en ny människa. Antar att det var bristen av sömn som hade börjat ta ut sin rätt. Inte för att jag sovit mindre än vanligt, men det är nog över 6 år sen jag sov 9 timmar i ett sträck. Dom här små liven har kraschat sömnen för mig och även om jag flera gånger tidigare fått sova ostört så har kroppen velat vakna upp några gånger per natt ändå. Jag hoppas utvilan ska sitta i ett tag och att morgonens likkänsla snart ger med sig. Idag är det ju en massa saker i planeringen.

Av Nina - 31 december 2011 10:08

Gott Nytt År på er alla nära och kära! Och alla ni andra!

Av Nina - 30 december 2011 11:34

Sitter här fullt påklädd, redo att tväråka och fixa de sista presenterna till den blivande 6-åringen. Men då finns det ju en annan som bara ska.... Det är tydligen tom ett måste att ägna x antal minuter vid datorn för att sätta på musik som ändå bara kommer att spelas en kort stund innan vi förhoppningsvis för oss iväg. Ja, ibland förstår jag bara inte logiken. Fast jag vet att jag kommer att bli nerdiskuterad av samma person när han läser detta efter att jag vid ETT tillfälle tog fram dammsugaren och började städa när vi hade jätte bråttom iväg. Som kvinna kallar jag det multitasking!   

Av Nina - 21 december 2011 08:18

Testade min migränmedicin för första gången igår. Fick känningar när jag hämtade kidsen på förskolan. Jag säger bara - aldrig mer! Förutom redan beskrivna biverkningar som dåsighet och tyngdkänsla (hela kroppen blev som en cementklump) kändes det som om någon stoppade mitt huvud i en ishink tills det blir en varm smärtsam pirrande känsla, käkarna blev alldeles stela och onda och munnen kändes som ett enda stort sandpapper. Jag slocknade iaf, men var fortfarande medveten om allt runtomkring mig. Nä, får fortsätta med min Treo och preparera med Omeprazol eller nått för att inte paja magen. Problemet är väl egentligen att jag inte kan sova alls när jag tagit Treo. Tack och lov har migränen minskat drastiskt sen jag slutade med choklad. Så jag jag visste väl vad jag hade att vänta då jag fuskat med detta några gånger senaste dagarna. Gillar dock inte att jag vaknade med huvudvärk imorse.

Av Nina - 19 december 2011 19:12

7 år av mys

7 år av kärlek

7 år av upplevelser

7 år av humor

7 år och 2 fantastiska änglar

7 år av värme

7 år av galenskap

7 år med en underbar vän

Av Nina - 19 december 2011 18:50

Ägnade lördagen åt ett länge planerat projekt. Nämligen att ordna skrivbord åt kidsen i deras rum. Det blev ett lyckat projekt med två otroligt exalterade barn. Det är numera inga problem att få dra sig lite extra på morgonen heller. Ingen av dom har längre bråttom ner då de har fullt upp att pyssla/rita/leka eller vad de nu hittar på i deras "nya" rum.


 


 

Saga har dessutom fått ett special-sängskydd.

Oj, vad hon grubblade var denna Kalle skulle få plats innan det var klart.

Av Nina - 19 december 2011 18:33

Snön faller från himlen, men blir genast till slask när den når backen. Så gårkvällens snöande hade resulterat i ett antal cm slask att skotta bort imorse. Och för halt under för att få fäste att skicka eländet en bit bort. Innan allting var borta kan jag nog konstatera att jag var lika blöt som underlaget under mig.

Av Nina - 18 december 2011 14:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards