heldum

Alla inlägg under maj 2010

Av Nina - 26 maj 2010 11:34

Så jag tog datorn och gick upp till mitt tysta, lugna sovrum igen. Bråken får vänta till jag fått äta ikapp mig och fått tillbaka lite ork.

Har ätit två hårdbrödmackor och duschat nu på förmiddan, men sen tog orken slut! Började betala räkningar också, men såg att jag inte fått pengar från fk än. Fick  veta av M att 27:e inte är förrän imorgon så jag avvaktar väl tills dess och ser om det kommer in nå slantar. Det brukar dock komma den 26:e, förutom förra månaden då dom kom 27:e. Ja, ja bara dom kommer.

Bombnedslag på nedervåningen. Hade städat hela nedervåningen i måndags innan jag försvann upp...ett minne blott. Hann däremot inte ta bort det jag höll på att sy, men det är bortstökat i syrummet, tack och lov. Vill inte ha ungarnas kladdiga små söta fingrar utspridda på tygerna. En annan anledning till att jag gick upp igen. Jag kan inte sätta mig ner och slappna av när huset ser ut som ett slagfält. Nu kan jag ju alltid inbilla mig att det ser bra ut eller att nån annan tar hand om det. Hade tänkt snöra ut lite sängkläder idag och tvätta, så jag kanske kan få sällskap ikväll, men ute regnar det så det sket sig. Sällskap får jag nog ändå. Tror inte att M trivs så bra med att sova på soffan längre.

Av Nina - 25 maj 2010 18:37

Jag är sååååå uttråkad! Över ett dygn har jag legat här instängd, med undantag för några snabba permissioner för att få titta på mina älsklingar i alla fall. Inte ens mitt seriemaraton av How I met your mother roar mig just nu. Tror tjejerna dessutom håller på att göra sin pappas hår grått. Det är väldigt livat från och till. Det är tungt att inte kunna gå ner och medla i röran. Ännu jobbigare att höra T gråta förtvivlat och ropa mamamamama när jag går. Inte för att jag vet om hon egentligen menar mamma med dess betydelse, men när hon är riktigt ledsen blir det ofta mamamamama och då vill jag ju bara ta upp henne och kramas. Nu kan jag bara stå där i dörröppningen med händerna i byxfickorna och försöka prata med henne. S var i alla fall just upp och bjöd på några gymnastiska övningar i dörröppningen. Hon verkar tycka det är trist att jag bara ligger här. Imorgon får det vara nog. Har känt mig rätt pigg idag ändå, men sist jag var ner kände jag hur darrig jag var på benen. Mina älsklingar var och handlade åt mig idag så idag har jag fått i mig blåbärssoppa, en magnum mandel och en halv påse cheez crunchers och magen har inte protesterat det minsta. Så på så sätt har det varit rätt lyxigt, men vid vissa tillfällen har jag hellre velat vara där nere och ta bråken...fast jag skulle tro att det beror på tillfällig sinnesförvirring :)

Av Nina - 25 maj 2010 11:50

Har bytt toppbild. Kände mig lite ensam och uttråkad så jag har satt ihop ett gäng bilder på glada stunder.

Av Nina - 25 maj 2010 11:01

Tji fick jag för alla gånger jag sagt "nej, men jag får inte magsjuka så lätt". Nu vet jag inte ens med säkerhet var jag fått den ifrån...eller det finns en starkt misstänkt smittbärare, men hon var inte ens hemma när det hände och var hur pigg som helst, fast då är hon ju ett barn också. T hade nämligen kräkts 2 ggr och haft 2 diarréer när hon sov hos farmor och farfar natten mot söndag. Och jag var ju och pussade på henne direkt hon kom hem, men det var vi ju alla. Och S som var där och i år verkar dra på sig magsjuka i parti och minut verkar då inte det minsta påverkad. Men, men, jag hoppas då för T's skull att hon hade magsjuka och smittade mig så hon slipper få det jag har haft. Om man bortser från de 6 timmarna jag mådde fruktansvärt illa innan det bröt ut så blev det några timmar med fruktansvärda smärtor och vätskeutförsel ur alla tänkbara hål. Fy fasiken, på toastolen med hinken i knät är inget att rekommendera. När jag sen äntligen slutade kräkas (och magen slutade vrida sig i kramper för en ynka liten vattendroppe) fick jag fortsätta springa på toa till klockan 3 inatt. Då fick jag tillslut en sammanhängande sömn på 3 timmar.

Det är ju ändå tacksamt att vi har två toaletter när sånt här händer. I 18 timmar har jag hållit mig isolerad i vårat sovrum och toalett. M och barnen bäddade åt sig på nedervåningen inatt. Jag förstår inte..ingen vill vara med mig...förutom S då som nu på förmiddagen kom upp och stod ute i hallen och höll mig sällskap. Gullungen ville inte att jag skulle ha det tråkigt! För nu kan jag lugnt påstå att jag börjar vara fruktansvärt uttråkad. Jag fick upp datorn alldeles nyss så nu har jag lite mer att roa mig med + att M sa att skivorna med "How I met your mother" finns här uppe. Tror det blir seriemaraton om en stund. Tror ändå jag ska försöka hålla mig här uppe resten av dagen. Går jag ner kan jag ju inte låta bli att pussas på tjejerna. Jag har ju även balkong, dusch och handsprit här så det blir nog grovrengöring av allt (inklusive mig själv) innan jag släpper in någon eller innan jag visar mig på nedervåningen.

 

Min lilla isoleringscell med säng, hink, matbricka, tv och nu även dator.


Men mitt elände går inte att jämföra med hur några nära och kära mår just nu. Vi tänker på er!

Av Nina - 21 maj 2010 19:51

Inte hänt så mycket spännande idag. Vet egentligen inte vart dagen tagit vägen. Var och handlade på morgonen och glömde börsen hemma så det var bara att lämna varorna och åka hem igen. S har varit på dagis. Jag och T har mest slöat på en filt...eller jag slöade, T hade fullt sjå med att utforska världen. Har tvättat två tvättar som jag hängde ut och det torkade på nolltid. En guldfärgad flygande skalbagge hade seriösa tankar på att ta livet av mig...jag lovar...fick gömma mig i uterummet. Nån gång under dagen vände vinden till ostligt så det började fläkta lite svalare, ignorerade detta. Grävde ur en tredjedels rabatt och försökte slita bort alla rötter, skulle tro att det kommer upp en hel del ändå men nu ser det då lite bättre ut. Hade helt glömt bort att M slutar en timme tidigare på fredagar (som han gjort senaste 5 månaderna) så det var en positiv överaskning när han helt plötsligt kom hem.

Men nu ska S i säng. Skulle tro att det som vanligt blir världens liv, men det är bara att ta 10 djupa och ta tjuren vid hornen. Sen ska jag packa för imorgon då det väntas husmålning på Moröbacke.

Av Nina - 21 maj 2010 11:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 20 maj 2010 20:58

Invigde med pizza i afton     


Här ska eldas och mysas     

Inglasat ut mot altanen och aftonsolen (som inte fanns där just då)  

Krypa ihop i soffan och njuta av elden...mmm


Skulle kunna sitta där ute hela kvällen och bara njuta! Men M ska ju titta på tv så då blir det att sitta där själv. Får bjuda hit lite vänner som kanske vill ta ett glas och pladdra litegrann :)

Av Nina - 19 maj 2010 09:44

 

Slutspelsskägget som snart ska bort

 

Kycklingklubborna - check

 

Ron - check


Haha...sen fick han ta bort den också illa kvickt...


Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards