heldum

Alla inlägg under september 2011

Av Nina - 30 september 2011 13:31

Så fick sig byrån nånting att öppna lådorna med också.


 


Av Nina - 30 september 2011 13:03

Tog en trip västerut förra helgen. Till lugnet självt, dit billjuden från vägarna inte når och där, det i år, sprang tjädrar överallt. Vi, farmor å farfar och i år även mormor å morfar. Underbar helg! 


 

   Mor och far i Gapakojan


 

 

Promenad ner till Pauträsket på lördagkvällen


Lunch vid samma grillplats dagen efter

  

 




Av Nina - 21 september 2011 09:03



     


=

   


=

 


 

Turkosblå och mörkbrun




Av Nina - 19 september 2011 07:55

Igår blev en effektiv dag med lite allt möjligt här ute. För det första klippte jag HELA gräsmattan, så nu får det vara gjort för sista gången i år. Fick ner dom rotade pilkvistarna i backen, så nu är det bara att vänta och se till våren hur den har tänkt att ta sig. Morsfars kom förbi och vi kapade ännu mer från den stora pilen. Dessvärre kommer dom nog inte att hinna rota sig. Har några fler ställen jag skulle vilja plantera på. Ytterligare några sommarväxter fick åka till skogs. Vinbärsbuskarna ansades. Fredagens lingonplock rensades. Och idag får vi se om jag ska prova mig på att göra lingonen till sylt. 

Av Nina - 12 september 2011 17:33

 

Min morbrors fru kom och la dessa i min hand i somras. Hon hade hittat dom i en gammal handväska som legat och samlat damm i herrans massa år. En handväska som säkert lekts med massor av gånger.

Året var 1990 och datumet för gratulationerna den 9/5. Den sista månaden min mormor var i livet, för ganska exakt en månad senare dog hon.

Vid bodelningen fick jag antagligen tillbaka dessa kort och hur de sedan har förflyttats genom åren har jag inte en aning om.

Men det blev en tripp down the memoryline då de återigen hamnade i mina händer.


Av Nina - 12 september 2011 17:21

Lika inspirerande som det är att flytta ut mina syprylar på våren, lika inspirerande blev det faktiskt att möblera om syrummet och få in samma saker igen. Ett litet, litet rum har hittills delats av tre aktiviteter: syrum/datarum/gästrum. Då det i första hand används som data- och syrum blev det att minska ner på gästytan. Den går ju inte riktigt att ta bort helt, men det blev en lösning så att den kan plockas fram vid dom tillfällen det behövs. Lite snyggare utseende för det ska ordnas så småningom, men nu blev det en snabb och praktisk lösning. Följden av detta blev att jag fick in mer förvaring till alla mina hobbies (det är ju inte bara textil utan en himla massa småpyssel därtill) samtidigt som hela rummet blev öppnare. Så nu känns det bra att ha bonat om för vintern och att inspirationen fortfarande är på topp.


 

Tygerna från garderoben är flyttade till det höga skåpet

och jag kan tillägga att det för tillfället 

är tomt på hyllplanen de tidigare låg på...

hur länge det förblir så kan jag nästan gissa mig till...

Av Nina - 9 september 2011 14:32

Det är bara att inse att hösten är här. Jag och T gick ut en stund idag och jag började ta bort alla blommor som numera ser väldigt hängiga och bleka ut. Hux flux blev altanen så där kall igen. Till helgen tror jag det blir att ställa bort utemöblerna därifrån. Men kryddlådorna får vara kvar till frosten börjar ta över, för de står fortfarande så gröna och fina. Måste bara kolla upp med morsan IGEN vilken av dom som är tvåårig så jag kommer ihåg att spara den kryddan.


Men förutom allt bortplockande och iordningställande av vintern så har jag insett att det går ju faktiskt att plantera även denna årstid istället för på våren. Har därför planterat några av de pilgrenar som stått i vatten och rotat sig senaste veckorna. Tycker pil är så fint så det blir att placera ut några stycken får vi se hur de vill växa. Älskar att experimentera så blir det nått så blir det nått - annars får jag väl hitta på nått annat.

Av Nina - 9 september 2011 07:30

Ja, den kom tillslut den med. Härliga fredag! Nu blev det visserligen två ofrivilligt lediga dagar här i slutet av veckan, men det känns skönt att helgen är här. Gårdagen spenderades med ett plåster som klistrade sig fast så fort jag försökte dra bort det bara lite, lite. Så jag ser framemot att få ledigt med Mange. Han är mycket duktigare på att ligga i soffan med ett plåster   . Jag har för mycket myror i brallan för att kunna sitta still en hel dag. T ser mycket piggare ut idag så min förhoppning är att vi kanske kan gå ut en liten stund åtminstone och leka. Känns ändå skönt att veta att gårdagens vilodag förhoppningsvis hjälpte och att förkylningen börjar avta.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards