heldum

Alla inlägg under april 2011

Av Nina - 30 april 2011 07:26

Japp, det är visst det i år också. Och liksom ifjol blir det pizza å brasa hos broder. Vädret ser ju lovande ut och är det lika vindstilla som igår kväll är det ju toppen. 

Ska stoppa i mig lite frukost sen blir det nog att vandra ner efter skogsvägen och se om all snö tinat bort där. Kan ju vara bra att veta om vi tar oss igenom med barnvagn och allt ikväll eller om vi får ta bilen runt alltihopa.

Av Nina - 30 april 2011 07:13

Det bor en liten pyroman i mig och igår fick den komma fram. Just före middan kom jag på den briljanta idén att elda gräs på dom ställen där det ifjol bara fått växa. Fick även den goda idén att ringa mor och far för att höra om dom skulle komma och hjälpa till. Så det blev en myskväll ute igår för hela familjen med korvgrillning (i grillringen) och gräsgrillning bakom vinbärsbuskarna, bakom hundburen och i hundburen. Och det var ju tur jag ringde mor och far, för det är ju rätt torrt i backen så vi kunde stå och bevaka åt flera håll. 

Att elda gräs före valborgs är en tradition vi hade när jag var liten. Då gick vi alltid ut (oftast på Valborgsmässoafton) och eldade på ungefär samma ställen som vi gjorde igår. Praktiskt att slippa klippa ner det långa gräset och det gror som bara den sen. Dessutom får man ju plocka fram den lilla pyroman som bor i dom flesta av oss.

Förutom incidenten vid hallonbuskarna (det brann rätt bra där   ) så gick allt väldigt smidigt och Saga tyckte det var jätte kul, speciellt att mata elden med gräs och få ta ansvar för vattningen med hennes vattenkanna. Så det här får nog bli en tradition att sprida vidare även till våra barn. Tuva såg också ut att trivas, men det berodde nog mer på alla de korvskivor som hon fick trycka i sig. Hon hade inte ens tid att vänta på grillningen. 

Av Nina - 29 april 2011 05:59

Sista rycket nu. 6 timmar till helg och ledigt. Kom igen nu och rycka upp sig, skvabba av sig i ansiktet, borsta tänderna och dra. Ta den röda skitbilen så vi får visserligen sen om jag kommer levande fram till jobbet??? Och hem för den delen...


Men nu finns ingen tid för latheter, nej upp å hoppa och gör det sista rycket!

Av Nina - 26 april 2011 20:11

Usch, efter jobbarhelgen var det bara ledigt måndag så imorse var det dags igen. Kände mig inte det minsta motiverad för dessa 4 dagar. Fredag kl 12 ska jag njuuuuta! 

Av Nina - 25 april 2011 20:32

Har krattat gården och rensat rabatter senaste dagarna så idag upptäckte jag en blåsa i min högra hand. Aj aj. Men närmaste 4 dagarna lär det inte bli så mycket utearbete så förhoppningsvis ska blåsan läka innan helgen. Då blir det att kratta och rensa vidare.

Av Nina - 25 april 2011 20:30

Det verkar vara bloggtorka på dom flesta bloggar jag läser (även här) och jag funderar om det har ett samband med det fina vädret som råder just nu. Jag vet att det i alla fall till stor del beror på det för min del.

Av Nina - 18 april 2011 13:52

 


OK stämpeln på rumpan och så ses vi om ett år nästa gång!



Av Nina - 18 april 2011 09:30

...och inte 80-90! Att dom inte bygger dubbelfiligt hela vägen till Umeå??? Det finns så många segproppar ute på vägarna som inte hittar åt gasen på bilen och då är det desto mer irriterande när man blir fast bakom dom. Speciellt dom här nissarna som ligger på 90 (på 110-väg) när det är en fil och så fort det blir dubbelfil så ökar dom till 110. Hahaha, stackars barn i baksätet som har både en mor och en far som ALLTID blir irriterade på trafiken. Just idag är det nog han som kör som är mest irriterad. Jag har dykt ner med huvudet i datorn och koncentrerar mig på den. Tyckte det var lugnast så.


Nu ca 3 mil kvar.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards