heldum

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nina - 31 augusti 2011 19:11

Nu har idésnurran slagit igång i huvudet igen...och den här gången stannade den på sten. Jag har massor med idéer på vad man kan göra med sten i trädgården och egentligen är det bara att sätta igång...om det inte vore för att sten väger så förbaskat mycket. Så även om det finns mycket sten runt om i skogen blir jag ju helt slut efter att ha släpat hem några stycken. Har dessutom redan kört sönder en träkärra som inte tålde vikten. Ska fundera vidare på det där och se om det kommer några fler snilleblixtar. 

Av Nina - 31 augusti 2011 19:07

Så här kan det bli när man hittar några övergivna bitar från olika reglar och lite stuvar.


 


Av Nina - 31 augusti 2011 19:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 29 augusti 2011 07:30

Det är ju trevligt. Har avverkat en jobbarhelg, så nu är det ledigt....en hel dag! Sen blir det jobb 4 dagar igen. Tycker inte om den här delen  av schemat. Men jag har kommit på varför det blivit så här. Vi har 9-veckors schema och förra veckan var v.9 Nu har vi v.1 på schemat så när det gjordes kollades det nog inte särskilt noga hur det föll sig i skarven. Normalt sett är det ledigt två dagar efter helg och man behöver det. Speciellt när jag som igår slutade 21:30 och börjar 07:00 imorgon. Det blir ju ingen ledig tid alls (nästan). Nu verkar det bli nytt shema, på 12 veckor, så förhoppningsvis blir det ändringar. Sen om det blir bättre eller sämre, det återstår att se.


Idag ska vi i alla fall se till att njuta allt det vi kan av farmor, som vi inte träffat på 1,5 månad! Gissa om kidsen är peppade...

Av Nina - 26 augusti 2011 14:05

Jag och Saga var ute i skogen här bredvid för att samla pinnar och sprang på denna hög av skit.


 


Efter lite googlande så gissar jag på björn, men är det nån annan som vet? Det kändes lite skrajsigt att i så fall veta att björnen lufsat omkring alldeles vid våran tomt.

Av Nina - 25 augusti 2011 14:11

Det senaste projektet i ordningen...eller näst senaste om det ska vara helt korrekt. Saknas bara knoppar till lådorna, men jag ska försöka få tummen ur till det också snart.


 

Av Nina - 24 augusti 2011 07:38

Blev en snabb sväng in på Lindex igår med ett enda syfte: hitta kläder till Saga. Tjejen som vuxit ifrån sig själv. Kom ut därifrån, glad och nöjd, med 3 par byxor och 2 tröjor till henne. Så nu kanske vi inte behöver ha panik några veckor framöver i alla fall.

Av Nina - 24 augusti 2011 07:27

Låg en katalog på köksbordet förra veckan. Tittade på Mange och han förstod snabbt att nu kan det bli dyrt. Älskar att beställa allt möjligt därifrån. Men jag har en procedur. Jag börjar alltid med att märka ut ALLT jag vill ha, sen inser jag att "shit, vad dyrt det här blev", så då är det bara att börja gallra till jag är nere i en mer vettig summa. Det är i sluttampen av detta jag befinner mig nu och det är alltid svårt att välja bort dom där sista prylarna som jag egentligen jätte gärna skulle vilja ha. Men nu måste jag ta och bestämma mig så att jag får iväg beställningen någon gång. Jag vill ju gärna få hem paketet också...helst igår.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards