heldum

Alla inlägg under maj 2011

Av Nina - 31 maj 2011 19:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 31 maj 2011 14:33

Har ägnat dagen åt att byta säng till Tuva, ut med spjälorna och in med växasängen. Blev dessutom dammsuga och skura både uppe och nere, skura fönster i tv-rummet och byta gardiner där. Nu är det kvalitetstid med kidsen som gäller: lego, mellis och snart lekparken.

Av Nina - 30 maj 2011 07:56

Helgjobbet avklarat. En av dom lugnaste helgerna på väldigt länge! Nu väntar 4 dagars ledighet och går allt som planerat blir det även en femte innan nästa jobbarhelg väntar igen. Och som beställt skiner solen...

Av Nina - 26 maj 2011 20:11

...eller så bara riktigt goda vänner...men det är absolut inte så bara  . Fick besök idag i alla fall och hemfraktat en syrénbuske som nu står så fin i trädgårdslandet. Nu saknas bara gräsmatta runt den. De kom även med den goda idén att äta pizza till middag. Stå och röra paltsmet / få maten serverad på bordet??? Hmmm, inte så svårt val. Och jätte trevligt var det bara så där en torsdagkväll. Med sällskapet alltså, även om pizzan var god också. Och vinden stannade av så aftonen på altanen blev kanon. Och barnen blev rena trots trängseln i badkaret. Så tack kära vänner för idag! 

Av Nina - 26 maj 2011 20:01

Morsan hade sagt att den hade en lång...jo tjena, jag märkte det när jag skulle gräva upp den.



Roten alltså

Av Nina - 25 maj 2011 20:20

Har varit på konstutställning i afton. Mamma har gått en målarkurs i vinter och ikväll skulle det ställas ut. Hon är fantastiskt duktig på att måla. Jag blev alldeles paff när jag såg en av hennes tavlor för några veckor sen, för jag har aldrig sett henne måla förut. Kul att upptäcka nya talanger vid 68-års ålder. 

Av Nina - 25 maj 2011 20:01

Det blev det idag. Tänkte bara kika lite smått om jag kunde börja i nått hörn, men nu när dagen är slut så har jag tagit mig igenom hela förrådet. Har gjort en liten "till soptippen" hög, men annars var det inte så mycket som behövde kastas. Det behövdes mest bara organiseras upp och flyttas runt på bättre ställen. Under vintern trycks det nämligen bara in och tillslut var det helt stopp åt alla hörn. Men nu är det däremot ett helt dansgolv öppet och var sak har sin plats...i alla fall just nu.

Mest nöjd är jag nog ändå över min vedbod som nu rymmer plats för ännu mer ved som förhoppningsvis snart ska inhämtas. 

Av Nina - 23 maj 2011 07:28

  • Äta frukost
  • Klä mig
  • Köra och låna skottkärran av morsfars
  • Måla klart blomlåda nr 2
  • Gå ner till brorsan och sno lite häck
  • Plantera häcken i de utgrävda längorna

Får se om detta går att hinna under förmiddagen. Det beror väl lite på hur de små samarbetar :) Så vi får se vad eftermiddagen har att erbjuda innan det bär iväg till arbetet. Kvälls- och helgpass denna vecka är det som väntar för mig.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards