heldum

Alla inlägg under maj 2011

Av Nina - 12 maj 2011 06:00

M kom hem igår med en present, som han fått på jobbet från några vänner som nyss kommit hem från Turkiet. Så nu sitter jag här och njuter av en varm kopp äppelte. Det är ju bara så gott.


 

Ha en bra dag alltihopa!

Av Nina - 9 maj 2011 21:43

Läste ett inlägg på våran släktsida på fb och började längta nå så oerhört till den 8/7. Då smäller det. Då ses vi igen släkten från norr till söder och skrattar i dagarna 3. Och som tidigare nämnt, då sitter mormor där uppe bland molnen och hänger med.

Av Nina - 9 maj 2011 21:40

Grattis mormor! Idag skulle du ha blivit 106 år och det är snart 21 år sen du somnade in. Men glömma dig kommer jag aldrig och när vi ses igen ska jag städa ditt hem och du kanske ger mig en femma som förr  

Av Nina - 9 maj 2011 20:40

Har velat införskaffa blomlådor här ett tag, men jag har aldrig tagit itu med det. Idag däremot fick jag ett ryck och blev sugen på snickerier. Vi har mängder med gammalt virke i förrådet så varför inte använda det till annat än som ved. Sagt och gjort så blev det en snickardag idag och en blomlåda färdig (nästan, ska målas).


   Provisorisk snickarbänk ute i solen


   Gersågen utburen i skuggan


   En bit på väg


   Klar för målning

   Nät som botten för bra avrinning


Träet kommer från huset (när vi flyttade köksingången) och är väl en si så där över 100 år gammalt. Ja, nog visste man förr i tiden hur man skulle hantera saker.







Av Nina - 9 maj 2011 20:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 9 maj 2011 12:35

25 grader i skuggan och fortfarande västligt. Idag njuter vi med linne å shorts!

Av Nina - 9 maj 2011 08:27

14,5 och västligt kl 7 imorse. Har nu intagit bron i linne och ska njuta en stund. Man vet aldrig när det vänder. Idéerna sprudlar i huvudet, ritpapper och penna i knät. En bra start på veckan!

Av Nina - 8 maj 2011 07:37

Ja, igår gick det undan. Började som sagt med att tömma köket och sen blev det ut i det underbara vädret. Klippte lite vinbärsbuskar å knöt upp dom. Krattade lite gräsmatta å klippte bort gamla blommor i två rabatter. Hittade en svartmyrgömma å hällde myrr på dom. M och svärfar la klart köksgolvet å jag hjälpte till i slutet. Gästerna fick vara ute å grilla medan jag städade upp hela huset. Sen blev det äta och hänga för hela slanten. A lånade badkaret en sväng å stackars M låg i soffan med hög feber. Men förutom det sistnämnda var det en toppen härlig dag.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards