heldum

Alla inlägg under maj 2011

Av Nina - 23 maj 2011 07:23

   Kryddor del 1

Dilll, persilja & Oregano


Av Nina - 22 maj 2011 23:19

Inget syande idag. Gick ut och insåg vilket härligt väder det var. Satte igång med trädgården istället och vi kom överens om sommarens trädgårdsprojekt. Så nu är gungställningen flyttad och två längor för häckar grävda. En början i alla fall. Och jag har väldigt ont i kroppen. Vill inte ens veta hur det kommer att kännas imorgon. Fick dessutom en massa kryddplantor av svärmor. Några av dom fick inviga den färdiga blomlådan. Resten av dom får vänta till andra blomlådan är klar. Får se om jag imorgon tar tjejerna med mig och snor lite häck av brorsan. Vädret får bestämma. Annars är jag hyfsat peppad på tygerna som bara ligger och ropar på mig.

Av Nina - 22 maj 2011 10:01

Jag sa häromdagen till älsklingen att "Nu SKA jag till ikea snart!". Steg upp igårmorse, jag och lilltjompan dolade på här ute. Gick och åt lunch för att kunna åka till stan och hämta den äldre och åka med båda tjejerna till farmor och farfar. Mitt i lunchen bestämde sig helt plötsligt Mange för att vi skulle dra till Ikea direkt. Sagt och gjort, kollade öppettiderna: Mån-Sön 10-19. Inga problem! For till stan, överlämnade tjejerna och styrde norrut. Framme i Haparanda ganska prick kl 15:06. Inne i affären 15:10 och klara 16:40 (inklusive ett långt letande av toalett för M). Alldeles lagom och vi hittade allt vi behövde + lite till. Den ekonomiska planeringen följdes precis: Handlingslistan + 500 kr till. Lite Candyworld, Frasses och vi var hemma igen kl 20. Ett alldeles utmärkt drag av mannen. Lördag på Ikea, men alldeles lagom med folk (eftersom dom flesta vid den tiden var på väg därifrån), behövde inte stressa det minsta och kunde njuta av roadtripen tillsammans. Gjorde många spontana såna förut, men efter barnen är det inte lika lätt att bara dra. Därför blev det ju så passande eftersom barnen redan skulle iväg och vi hade hela dagen för oss själva att göra precis vad vi ville...och då blev det så här.


   FREDRIKA

Och jag fick äntligen tygerna jag suktat efter...mmm

   BERTA

   FREDRIKA blandade färger

   GUNILLA


Så nu har jag faktiskt inte tid att sitta här och häcka...ut i uterummet till symaskinen så ska här sys idag...





Av Nina - 20 maj 2011 22:30

Har grillat på Södergatan i afton. Men jag och M måste skärpa till oss. Senaste 3 gångerna vi grillat har det blivit akut inköp av färdigmarinerat. Och idag släppte vi helt på principerna och köpte DANSKT färdigmarinerat. Nej, skärpning! Det smakade väl rätt okej. Men sällskapet var i alla fall trevligt och potatisen supergod. Den äldre stannade kvar för att sova över och de hade just slagit igång Bolt när vi lämnade huset med en vinögd yngre donna. Och ja, hon somnade som en stock i bilen på vägen hem. Tack för ikväll!

Av Nina - 16 maj 2011 20:54

Nu är det gröna fingrar till max. Flyttar och plockar och planterar det ena med det tredje. Skulle ha haft en veckas semester så jag kunde hinna med allt jag har tänkt. Hann ut en 45 minuter i afton och kunde nästan göra klart i den nya rabatten bredvid lekstugan. Har inga bilder därifrån men jag fick slita ihjäl mig på plantan jag skulle flytta dit.


 

Vi har 4 såna där vid carporten (en runt varje stolpe) och dom är väl fina. Men dom vräker ut sig så vid varje gräsklippning huggs dom sönder å blir bruna å fula i kanterna. Tänkte flytta åtminstone två av dom till lekstugan, men ack vad jag bedrog mig. Rymdes inte ens en hel. Vilka rötter och stammar! Får nog göra som mamma sa: Kasta till skogs tills jag bestämt var dom ska vara, för de dör inte för mycket. Har redan två stycken på olika ställen i skogen som mamma kastat för länge sen.

Av Nina - 15 maj 2011 09:44

Hittade VÅRA nejlikor hos Liljas Handelsträdgård för ett par veckor sedan, och dom står sig fortfarande så härligt rosa och fina.


 

 

Av Nina - 14 maj 2011 16:59

Vårfest igår med jobbet, en trevlig tillställning. Bra jobbat festkommittén! Trevligt att se Märta tillbaka och att träffa så många samtidigt. Mer synd om dom stackarna som fick jobba igårkväll och inatt. Det blev gratulationer till både 50- och 60-åringar + avtackning av 2 pensionärer. Grekisk buffé och vin. Prat och skratt...och Einar. Kvällens lärdom: Vänta inte till sist med att hämta efterrätten - då är all Cheesecake slut. Jag och Ivy lyckades skrapa ihop en ynka liten tugga. Men det fanns ju massa annat gott! Sliskigt var det i alla fall. Sång och rim. Jag kom hem med fler saker än jag for med. Förutom att min vinare hade minskat i mängd så fick jag en rödvinare och 2 myntaplantor med mig hem. Tack snälla pappa för skjutsen och återigen TACK festkommittén för en väldigt lyckad kväll!

Av Nina - 13 maj 2011 06:13

Ja, först ska jag avklara 5 timmar sista arbetsdag. Men det ska vi väl hoppas och tro att det ska gå det med. Sista dagen igår för våra duktiga ssk-elever och jag tror personligen att det kommer att bli tomt. Dom har gjort ett superbt arbete och verkligen underlättat för oss andra. Så nu är det bara att börja arbeta igen :) 

Nej, det har varit en passande tidpunkt att ha dessa elever för vårdtyngden har varit/är stor och utan dom hade det nog varit ett antal extravak. 

Vårfest ikväll så efter jobbet blir det hem och sy klart lite kläder innan det blir stan igen.


See you!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards