heldum

Alla inlägg under februari 2011

Av Nina - 28 februari 2011 14:01

Kunde inte vänta längre på våren, den lilla asfalt som tinat fram under carporten fick duga. Ut med en stol och börja slipa. Så nu är den klar för målning. Hoppas det här vädret håller i sig så man kan fortsätta jobba lite ute på dagarna. 

Av Nina - 27 februari 2011 21:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 25 februari 2011 07:15

Tror att jag idag ska påbörja operation kräkbortstädning, i alla rum förutom vårat sovrum då. Det får vänta till imorgon så det åtminstone får gå 48 timmar sen M's magsjukeutbrott. Sen ska väl jag inte ropa hej riktigt än, men jag hoppas jag ska klara mig även denna gång. I dagsläget känner jag mig bara mer förkyld än illamående. Trots att M nös mig rakt i ansiktet i samma veva som hans magsjuka bröt ut...det kanske var förkylningen jag fick istället. Men jag tror faktiskt jag hellre tar den än illamående å kräkningar. Och sen har jag inte tid att ligga nerbäddad i helgen, jag ska ju på skojsigheter i helgen som jag inte vill missa. Nej, nog babblat om det. Jag har som sagt tänkt städa. I första hand kidsens sovrum och renbädda deras sängar. Sen blir det säkert att dra av nedervåningen också när man liks är igång. Ska bara samla lite energi. Vet inte vad dom fick för tuppjuck idag, men båda barnen vaknade kl 05 och har inte sovit sen dess. 


PS. NU har Tuva fått biverkningarna av vaccinationen, för igår hade hon feber. Det är väl lika bra att ta allt på en gång när man liks VAB:ar DS

Av Nina - 25 februari 2011 07:00

Hade en riktig pysseldag igår, jag å  S. Ja, T var också med på ett hörn så gott det gick. Hon hade nog gärna deltagit ännu mer om inte den där dumma mamman satte stopp för allt roligt med saxen å limmet å häftapparaten mm. Men det var en lagom aktivitet för två små slagna hjältar på bättringsvägen. Jag hittade min inspirationspärm längst in i en garderob så jag satt och uppdaterade den. Jag kan verkligen tycka det är så avslappnande att bara få sitta och klippa å klistra. Att S också tycker det är kul är något jag verkligen uppmuntrar. I dagsläget verkar hon verkligen ha fått min sida av kreativiteten och det känns skoj. När T sover brukar vi passa på, vissa dagar syr vi, andra dagar snickrar vi och vissa dagar klistrar vi. Men igår i alla fall satt jag med min pärm medan Saga gjorde detta kollage på garderobsdörrarna:

  


Ibland kan man bli tokig på allt hon klipper i och ska hänga upp överallt, men jag har lärt mig bita ihop, för det är trots allt underbart med barns fantasi och jag vill verkligen uppmuntra henne att fortsätta. Jag vet ju själv vad skapandet kan göra för sinnet.

Av Nina - 23 februari 2011 09:10

För nästa tjej satte igång igår å kräktes hela kvällen + halva natten. Kan bara konstatera att en 5-åring är betydligt lättare att hantera än en 1-åring. 

Av Nina - 22 februari 2011 08:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 22 februari 2011 07:44

Knappade in på deras hemsida igår och snubblade över två tyger som jag blev så kär i förra året. Det ena har jag massa kvar av, men det blå/grön/gula har just tagit slut, då jag fick en idé med det tyget, och jag behöver mer av det tyget. Dessutom låg det i fyndhörnan och kostade bara halva priset. Så det blev till att handla lite tyger igår...följde ju självklart med ett annat också.


      

Tycker dom här bara är så mysiga!

  

Den här vet jag inte vad jag ska göra med, men det kan vara bra att ha :)

Av Nina - 21 februari 2011 16:47

I afton får vi hem bilen igen, äntligen! Varit utan den i 1,5 vecka och jag har verkligen saknat den. Bilen vi fick låna drar bensin så in i f-n, så man får ju ångest att köra till jobbet. Har nu tankat den för 1500:- och ska väl i med en slant till :( Men snart så är det förhoppningsvis över. Nu återstår bara snacket med bilmäklar'n.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards