heldum

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Nina - 12 februari 2011 08:05

Gjorde en deal med kidsen igår. Då dom haft en tendens att vakna före sex senaste tiden så tyckte jag att halv sju ändå skulle vara okej (även om jag gärna sovit längre så insåg jag att dom inte skulle hålla sina löften om senare sovmorgon). Men halv sju höll dom och Tuva vaknade 06:40. Då låg hon och skrek på pappa, men han rörde ju inte en fena så jag steg upp som jag lovat...Nu har vi suttit här vid kaminen i 1,5 timme, jag ihopkurad med datorn och kidsen med papper å penna, så ibland är det inte helt fel att stiga upp i ottan ändå.

Av Nina - 12 februari 2011 07:53

I flera veckors tid har jag velat hitta på nånting, jag å Mange, bara lämna bort kidsen och få komma ut. Men sjukdom efter sjukdom och mina jobbarhelger har hela tiden pajat planeringen. Men idag ska det ske! Peppar, peppar...än har inga sjukdomssymtom brytit ut och kidsen ser pigga å glada ut. Det är väl bara Mange som hostar oroväckande mycket däruppe i sängen, men han får rent bita ihop :) Dessutom KRÄVDE farmor barnen så lite sjukdom hos dom tror jag inte hindrar från att dom ska få komma. Saga ska bara dit en liten stund, sen blir det bästisen för hennes del. Peppad tjej! Jag och M drar till N&M så får vi se vart kvällen lider. Trevligt hoppas och tror jag i alla fall det blir, även om vi får lov att kissa i hink, i buskarna eller på nått annat trevligt ställe...det pågår nämligen toalettrenovering i deras hus :) Så bara M stiger upp (kan dröja några timmar till) så ska jag hoppa i duschen, dra på mig partylooken och göra det här till en riktigt bra lördag!

Av Nina - 12 februari 2011 07:20

Igår var det "kalas" hos världens bästa mamma. 28 tror jag visst dett var, det var då så hon sa och mamma vet ju bäst :) Middag bjöds det på och oj vad gott det var. Potatisklyftor, morötter, palsternacka och lök i ugn. Sen både kött med västerbottensost och pappafiskad lax. Smaskens! Syrrans kom också...ses alldeles för sällan! Tårarna rann...pga hackad lök! Vinet var i fast format...pga av 30-gradig kyla! Jag och Frida mot Casper och Saga i rugby...slutade med en till fläskläpp på Tuva! Men trevligt hade vi och Jonas tog över brorsans roll så nivån av evil bibehölls :) Dessutom visade svärmor åter sin makt. "Härifrån tar man inte bilen till affärn, härifrån går man!" och M tog snällt på sig jackan och promenerade till affärn istället :)

   




Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards