heldum

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Nina - 16 februari 2011 09:51

men jag måste bara få göra ett inlägg om det ändå. För jag är lika less på kylan som allt gnäll på kylan. Vi bor där vi bor så att det är en period med -25 till -30 under vintern är egentligen inte så konstigt. Problemet är väl egentligen att det var + grader för några veckor sedan (vilket är mer onormalt) och självklart fick man vårkänslor av allt takdropp och asfalten som började komma fram. För några dagar slapp man komma ihåg den där himla motorvärmar sladden och alla lager kläder som skulle kånkas på under ungarnas overaller och skynda, skynda så inte all kyla släpptes in. Dessutom gav det hopp om att vi nog skulle klara vintern med dom få pelletssäckar som vi har kvar. Men med tanke på att kylan verkar ska hålla i sig åtminstone veckan ut så blir det nog knapert med den saken. Och även om vi kör kaminen för fullt så blir det ändå så där hurvigt kyligt i luften så man går omkring och småfryser dagarna i ända, det gäller inte bara hemma utan överallt. Igår på jobbet hade jag gåshud hela kvällen. Det var så kallt inne och ändå är det bara att jobba vidare i kortärmat. Räddningen var att få duscha en kvinna inne i stora badrummet där vi har infravärme (som i vanliga fall oftast får en att svettas bort).

Så nu har jag gnällt lite över det också, så nu hoppas vi att det här ger sig snart så jag inte behöver gnälla någe mer :)

Av Nina - 16 februari 2011 09:44

...skulle jag ha svaret på många saker, men NEJ jag är inte det! Så varför har jag mått så illa, har klass 5 varning på humörsvängningarna, är känslig, är trött jämt och allmänt hängig? 

Antagligen mådde jag illa för att alla andra runt mig (både hemma och på jobbet) hade vinterkräksjuka och jag hade väl dragit i mig nå skit som inte riktigt bröt ut. Trodde magsäcken skulle brinna upp vid några tillfällen. Och det andra har säkert någon vettig förklaring, det återstår bara att se vad det kan vara. Haha...jag kanske börjar vara i klimakteriet   

Av Nina - 16 februari 2011 09:35

Ny taktik för dagen. Frågan: Skulle du vilja att någon annan .... ? Svaret har hittills bara blivit nej och jag har ingen aning om hon överhuvudtaget bryr sig. Hon har inte brytt sig om särskilt mycket senaste dagen, förutom dom saker som hon VILL eller INTE VILL. Men hittills idag har vi hunnit med:

Skulle du vilja att någon annan tryckte handen i ditt ansikte?

Skulle du vilja att någon annan slet leksakerna ur dina händer?

Skulle du vilja att någon annan knuffar när du springer?

Skulle du vilja att någon annan slår en plastbunke i ditt huvud?

Skulle du vilja att någon annan höll fast dig mot din vilja?

Vi får väl se hur länge den insikten sitter i...


Det har byggts upp en hel del irritation senaste dagarna och trots att jag antagligen bara borde ignorera minst hälften av sakerna hon hittar på så är jag SÅ LESS på denna respektlöshet mot alla andra runt omkring!!! Snälla, nån som har nå dunderrecept mot trotsiga barn??? Min hjärna har lagt ner.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards