heldum

Alla inlägg under september 2012

Av Nina - 26 september 2012 03:34

S informerade mig idag till middagen att hon minsann hade lärt sig något nytt. Så visade hon mig långfingret och sa att man ska säga "fuck you".
Jag var tvungen att skratta inombords. Både för att jag är ytterst tveksam till att hon använder sig av det då hon vid vidare utfrågning visste att det var något fult. Och för att det ändå är fascinerande vad dom lär sig av varandra. Till saken hör att varje dag när jag frågar vad dom gjort idag så svarar hon glatt "lekt". Så det var ju ändå kul att hon berättade något annat lite mer detaljerat =)

Av Nina - 26 september 2012 03:22

Lugnt och stilla än så länge. Inga problem att hålla mig vaken heller. Men klockan skulle gärna få ticka lite snabbare. Det är ju det som blir konsekvensen av lugnt och stilla - klockan går väldigt sakta.

Av Nina - 20 september 2012 20:35

Har ägnat hela den här veckan åt att sitta vid "skolbänken" med olika föreläsningar hela dagarna. Intressant! Inspirerande! Men många tunga ämnen. Tyngst var nog förmiddagens 3,5 timme om sexuell traumatisering och självskadebeteende. Vilket ord jag än väljer beskriver det inte vilket liv alltför många barn/unga människor tvingas leva i. Men det finns runt omkring oss och är därför ack också viktigt att ta upp.
Imorgon är sista dagen och sen väntar arbete i skarp drift. Känns ändå mer tryggt nu än det gjorde före den här veckan.

Av Nina - 4 september 2012 20:02

Första dagen på nya jobbet avklarad. Puh! Men kul! Så där blandade känslor. Känns inspirerande men jag hatar att inte ha kontroll och inte kunna. Helt annorlunda än det förra, men just därför så spännande också. Finns så mycket nya kunskaper att hämta.

Av Nina - 4 september 2012 19:58

Underbart att kunna slå numret till bästa vännen (och störa hennes morgonrutiner) halv sju på morgonen bara för att få lugna nerverna lite.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards