heldum

Alla inlägg under oktober 2010

Av Nina - 31 oktober 2010 13:51

Bästaste Camilla Wass 30-års fest med 4 timmars sömn efter en jobbarnatt gick det med. Blev lite tungt därvid 23-tiden, men det löste sig och vi höll igång till 2-tiden (sommartid). Det var en riktigt skojsig kväll med trevligt folk, påhittiga lekar och, inte att förglömma, den GODA maten! Vårat bord vann ju faktiskt den totala summan av alla tävlingar! Insåg att jag gjorde ett bra val som både sökte semester och lämnade barnen hos syrran nu när man ställer om klockan, så vi fick verkligen njuta av att sova den där extra timmen. Vi steg upp kl 12 (vintertid). Hörde att systerdottern däremot fick stiga upp med T kl 05:45 i morse :) Men hon har lov sen resten av veckan så hon lär nog ta igen den sovtiden! R kunde inte sova imorse så han tog cykeln till festlokalen kl 9! Vi andra var inte riktigt pigga och alerta, men lite frukost/lunch gjorde susen. Så nu sitter vi i alla fall i bilen på väg norrut, jag med datorn i knät och M, han kör. Nästa anhalt blir Gärde där kidsen förhoppningsvis är slutkörda och bara vill ta det lugnt resten av dagen...drömma kan man ju i alla fall alltid göra... 

Av Nina - 26 oktober 2010 18:30

Gaaah!!! Senaste veckorna har jag levt i tron om att den här evighetslånga 4-års trotsen börjat nå sitt slut, men nu vette f-n. Dessa två dagar har varit pest. Bråk konstant från morgon till kväll! Och det här uppkäftiga som kommer ur munnen som kan göra en galen. Innan jag ens öppnat munnen för att svara så har hon sagt emot och så fort jag vänder ryggen till så gör hon alla tjuvnyp hon kan komma på. Puh, jag är helt slut! Både fysiskt av förkylningen och psykiskt av allt bråk. Hoppas verkligen det bara är en tillfällig svacka. 

Av Nina - 24 oktober 2010 15:29

Vaknade imorse...okej, idag och mådde ju inte bäst. Inte så att jag var alltför bakis, men förkylningen som jag lyckats hålla undan i flera månaders tid, hade nu fått fäste och halsen brände. Usch, usch! Kände det igår redan, men hoppades att det skulle vara som alla andra gånger tidigare, att det dagen efter var borta igen. Så jag är helt slut i kroppen (vilket i och för sig också kan bero på gårkvällen) och väntar just nu på att vi ska få oss till stan för att hämta kidsen. Vill bara få det bortgjort så vi får komma hem igen och sen bara mysa resten av kvällen. Men det är visst nån dator som ska fixas först...

I övrigt var gårkvällen toppenkul! Pizza å hockey å pub med trevligt sällskap! Skrattade otaliga gånger och den här gången var det inte -20 och snöstorm...Knökfullt i ladan, synd bara på resultatet...ekotomt på Mollys, men vad gör väl det när man gör det till vad det är...skitskoj hade vi ändå! Och förlåt kära bror för att vi inte daans som vi lovat :)

Av Nina - 22 oktober 2010 16:22

4 nätter - Check

M till Stockholm - Check

Och nu är det bara fredagsmys som gäller! Har dessutom sovit som klubbad idag. Blev väckt efter tre och fattade ingenting, visste inte ens vad det var för dag, trodde det var morgon. Hur jag ska lyckas somna ikväll det vet jag inte, men vem bryr sig. Älsklingen är hemma igen, jag är bara så kär just nu och ikväll blir det bara mys!

Trevlig helg på er allihopa! Imorgon är det syskon med bihang som gäller...

Av Nina - 18 oktober 2010 10:20

Åh, vad skönt det hade varit att bara få sova en liten stund till! Ska ut och jobba inatt så kidsen är på dagis, men jag var så trött då väckarn ringde strax före 10. Har dessutom sovit som klubbad. Har ett svagt minne av att jag bar tillbaka S till sin säng kl 3 och att M's väckare har ringt. Trodde då att det var min, men kunde nöjt vända på mig och sova vidare. Ja, tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna och så var det fredag. Alla nätter klara, M's Stockholmsresa bortgjord, allt pusslande med barnvakter klart, ja allt skulle verkligen hända just den här veckan när jag har mina 4 nätter!

Av Nina - 17 oktober 2010 19:49

Jag var i garaget och dom andra var inne när det hördes en stor smäll och hela huset skakade...och nu menar jag verkligen skakade. Jag väntade på nått gallskrik innifrån och M kom utrusande för han trodde jag hade vällt nån tung maskin över mig, men ingen orsak till oväsendet fanns att finna.

Det hade även känts uppe i samhället, t.o.m INNE på konsum. Första tanken var jordskalv, men det kändes inte riktigt som det heller. Så nu återstår att se om vi kommer att få svar på mysteriet eller inte.

Av Nina - 17 oktober 2010 19:42

Det är inte illa att få besök av svärmor och svärfar som byter däcken på ena bilen, roar de små hela dagen och dessutom har med sig kycklingfiléer till middag! Till råga på att allt så säger svärfar just innan dom for att han, under nått av sina dampanfall :) hunnit iväg med all kartong o dy till pappersinsamlingen!

Av Nina - 17 oktober 2010 19:36

Har haft sånt sötsug idag, sånt där vansinnigt! Så nu efter middan blev det kokerier. Hittade receptet på "Mot dåligt humör" och det står nu ute på bron och väntar på att bli uppätet. Hoppas bara att klockan ska gå lite fortare så S går och lägger sig snart. Hon har redan luktat sig till chokladdoft nånstans, men jag har lyckats avleda henne :) För här ska vräkas så fort hon nått sängen. Nu hoppas jag bara att det blev så där smaskigt gott och inte bara segt och hårt, då är risken stor att jag hellre blir på dåligt humör!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards