heldum

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Nina - 15 oktober 2010 12:22

Vaknade 04:21 inatt och till min stora förvåning fanns inga barn i sängen. Dessutom hade jag sovit 5 timmar i ett sträck! Som småbarnsförälder har man inte så höga krav längre. 5 timmar i ett sträck var länge sen, för trots möjlighet till sömn så har de små förstört den något så jag vaknar ändå titt som tätt. Det kanske var därför jag inte heller riktigt kunde somna om efter det (förutom mellan 06:30-07:30 då M väckte mig - då var jag toktrött) Men idag är jag superpigg så vad spelar det då för roll. Dom där 5 timmarna ostört gjorde nog sitt och idag är det bara en helt underbar dag!

Av Nina - 15 oktober 2010 12:18

  

Gårdagens skitväder

Dagens mer strålande väder

  

  


Och nu är båda tjejernas overaller och vinterskor framtagna också. Blev lite tagen på sängen igår så då låg dom fortfarande ute i iskalla förrådet...

Av Nina - 15 oktober 2010 12:01

Ja, dagens vinterlandskap var ju betydligt trevligare än gårdagens! Det jobbiga är att slasket har ju frusit till is, så hela infarten ser ut som en puckelpist. Men jag lever ändå med förhoppningen att denna första snö kommer att försvinna, som första snön alltid brukar göra. 

Saga tjatade om att gå ut så vi gick ut på förmiddagen och blev kvar ute ett par timmar. T gav upp så hon fick en provisorisk krämlunch innan jag la henne i vagnen för att sova redan kl 10. Men jag hann ju en massa här ute, så nu har stressen lagt sig lite i alla fall. Det blev:

- Storstädning av ena bilen

- Bortplockning av Sagas cyklar

- Vattentömning på utedasset

- Upptining av leksakerna som låg kvar i sandlådan

- Upptining av Tuvas gunga

- Förberedning för stängning av grillstugan

Som sagt, nu känns det lite bättre.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards