heldum

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Nina - 8 oktober 2010 13:02

Ställa undan trätrallarna som ligger utspridda lite här och var

Städa grillstugan och bomma igen för vintern

Plocka in leksakerna i den nymålade lekstugan

Rensa sandlådan och bomma igen för vintern

Samla ihop och ställa undan alla trädgårdsredskap

Gå igenom och bomma igen utedasset för vintern

Plocka in utemöblerna

Röja i förråden så att utemöblerna ryms

Göra vinter i uterummet

Klippa ner dom blommor och buskar som behövs

Tömma och plocka in de blomkrukor som står ute

Plocka in gungorna

Tömma och ställa bort alla vattentunnor som är proppfyllda med vatten

Tömma och hänga in vattenslangen

Tvätta bilarna en sista sväng innan kyla och vinter

Klippa gräset en sista gång innan vintern

Städa cykelskjulet som haft sopsäckar sen bröllopet och som skatorna hittat och spridit ut där inne

Köra bort papper/kartong/plast/glas/metall mm

Måla klart trappen

Sätta upp nya lampan i köket

Måla tv-rums väggen

Tvätta fönstrena

Göra klart garderoberna i barnens sovrum

Köpa/sätta upp grindar i trappen

Göra klart köket (som skulle vara gjort innan sommaren)

Hämta och fixa sängen till barnens sovrum

...

Och allt annat som antagligen kommer att dyka upp eftersom?


Jag har ju i alla fall förhoppningsvis 1 timme / dag som även 4-åringen kämpar och slåss om så det ska nog gå vägen....

Av Nina - 8 oktober 2010 10:39

Om man kunde få säga upp sig som mamma för en stund så skulle jag göra det handlöst. Inte för att jag inte älskar dom över allt annat och för att jag inte vill ha dom, men jag är så less just nu, så kräkless! Förut var jag mammaledig och det var plocka fram, plocka bort, städa, tvätta, laga mat, diska, plocka ur diskmaskin, kasta, röja, gnälla, tjata, skrika, stressa osv. Nu jobbar jag mina nätter och ska ändå plocka fram, plocka bort, städa, tvätta, laga mat, diska, plocka ur diskmaskin, kasta, röja, gnälla, tjata, skrika, stressa osv...för det är ändå jag som är hemma mest. Vart man än vänder sig så är det nån som är runt benen och sliter, gnäller, gråter, skriker, tjatar. Är det inte den ena så är det den andra eller båda samtidigt. Gick ut 10 sekunder idag för att damma av en matta och ändå hann den ena till dörren för att hinna tjata om nått. Nästa gång jag var ut höll jag på att snubbla över den andra som stod klistrad mot dörren när jag skulle in. Gaaah, underbara små barn, men just nu vill jag bara vara Nina för en stund!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards