heldum

Alla inlägg under juli 2011

Av Nina - 29 juli 2011 21:50

Kom hem från jobbet alldeles nyss och möttes av en glad tjej med en tand lös! Shit, hade glömt hur spännande det är med sånt, men när jag vickat på den tre gånger (inom några minuter) tyckte hon att jag var lite för peppad. 

Det fick mig även att inse att lilltjejen börjar vara stortjejen...fem och ett halvt (viktigt det där) och går starkt mot 6 år. Helt sjukt! Snart är det väl skola, läxor, killar, långa telefonsamtal halva nätterna, smälla i dörrar (fast det kan hon redan), ockupation av duschen till varmvattenberedaren är tom, glömma tiden när hon ska vara hemma osv osv.

Men nu tror jag vi lugnar hos här en stund och njuter av stortjejen  på fem och ett halvt som har en tand lös och en väldigt uppspelt mamma! 

Av Nina - 27 juli 2011 19:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 27 juli 2011 18:47

Underbart väder idag. Blev stranden för oss tjejer medan M drog till stan för att göra lite ärenden. Trots envisa moln för solen titt som tätt var det jätte härligt i luften och i vattnet. Men så helt plötsligt började vattnet falla i luften...stora droppar och lätt brådska uppstod för att få oss därifrån. M fortfarande i stan så det var bara att börja traska till brorsan. Som han trodde skulle nog solen skina igen innan vi var framme, och så blev det. M kom och vi hann sätta oss i bilen innan nästa regnskur kom...fort hem - in med tvätten (som var torr för första regnet hade inte nått våran gård) Fortsatt härlig dag och så nu strax efter middagen började det ösa ner igen. Men nu hade vi i alla fall tak över huvudet. Varm men lite lätt ostabil dag!

Av Nina - 26 juli 2011 10:01

Jepp, tiden går fort när man har roligt så igår var det dags igen. Jag är inte ett stort fan av att jobba - jämfört med att ha semester med mina älsklingar. Men det är bara att gilla läget. Så igår var det bara att slå dammet ur händerna och sätta igång. Och vilken rivstart, åkte i god tid för att hinna läsa, men det blev inte så mycket av den varan då jag snabbt var tvungen att rycka in. Saken blev ju inte lättare av att all dagpersonal gick hem innan middan,  två av oss kvällare jobbade första dagen efter semestern och den tredje var en person från bemanningen som inte heller kände patienterna. Kanske inte det mest optimala, men det brukar lösa sig och det gjorde det även denna kväll. Kan ju också tillägga att sköterskan hade stora nackbesvär och den andra usk:an var gravid med migrän. Tur att det finns 3 till att tillgå när det krisar...

Av Nina - 26 juli 2011 09:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 26 juli 2011 09:35

Inflyttningsfest hos Johan och Ida förra onsdagen. Kanonväder och en kanonkväll trots tantleggings. Nej, jag kommer inte att lägga ut bilder på dom. Jag blev nog sågad!    Får skylla på Lindex som inte hade andra i rätt storlek.

Blir lite bilder på annat istället.



   Mannen i huset

Kvinnan i huset fastnade visst inte på nån bild


               


                


 

  

Och en massa annat folk, både kända och okända. Det här gör vi förhoppningsvis om!

Av Nina - 26 juli 2011 09:27

30 blev hon i maj, men skojigt hade vi här i mitten av juli!


   Ute på uppdrag

Hon till vänster alltså  


     

   Härlig kväll ute på Bredskär (tror jag???)...ute till havs i alla fall.


 

Resultatet behöver vi inte tala om, men kul var det iaf!


Nu väntar vi på kläckning och så tycks jag minnas att det blir ett rejält firande här i höst nångång.




Av Nina - 15 juli 2011 12:43

Mange är på sin morbrors begravning i Lycksele och jag sitter hemma i skuggan och söver T. Saga roar sig själv i väntan på bästa kompisen. Då blir det fortsatt pysslande för mig med mina återfunna ramar.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards