heldum

Alla inlägg under oktober 2010

Av Nina - 8 oktober 2010 10:39

Om man kunde få säga upp sig som mamma för en stund så skulle jag göra det handlöst. Inte för att jag inte älskar dom över allt annat och för att jag inte vill ha dom, men jag är så less just nu, så kräkless! Förut var jag mammaledig och det var plocka fram, plocka bort, städa, tvätta, laga mat, diska, plocka ur diskmaskin, kasta, röja, gnälla, tjata, skrika, stressa osv. Nu jobbar jag mina nätter och ska ändå plocka fram, plocka bort, städa, tvätta, laga mat, diska, plocka ur diskmaskin, kasta, röja, gnälla, tjata, skrika, stressa osv...för det är ändå jag som är hemma mest. Vart man än vänder sig så är det nån som är runt benen och sliter, gnäller, gråter, skriker, tjatar. Är det inte den ena så är det den andra eller båda samtidigt. Gick ut 10 sekunder idag för att damma av en matta och ändå hann den ena till dörren för att hinna tjata om nått. Nästa gång jag var ut höll jag på att snubbla över den andra som stod klistrad mot dörren när jag skulle in. Gaaah, underbara små barn, men just nu vill jag bara vara Nina för en stund!

Av Nina - 7 oktober 2010 09:52

Omformatering på gång av den bärbara. Försöker spara över alla bilder till externa å herregud vad tid det tar. Det är ju inte bara en bild! Dessutom ligger det kort utspridda lite överallt: bärbara, stora och på båda externa. Men nu håller jag på att ordna upp så det finns kopior av alla bilder samlade på ett och samma ställe. Hade tänkt lägga upp lite bilder, men tiden räckte inte till och nu måste jag dra.

Av Nina - 7 oktober 2010 09:12

Fick just höra en rolig sak! GRATTIS till tjejen! Men hoppet dog ju att nån av döttrarna ska fixa favoriten till svärfar :) Eller...man ska ju aldrig säga aldrig...

Av Nina - 6 oktober 2010 09:59

Har det idag och tror att det kommer upp information som jag verkligen skulle vilja ta del av och som jag verkligen har lite åsikter om. Dessvärre är T fortfarande lite febrig (dock på bättringsvägen) så jag kommer inte att kunna fara dit :( Ja ja, får hoppas att det är andra där som inte bara sitter och nickar utan ifrågasätter litegrann.

Av Nina - 5 oktober 2010 09:05

Haft jobbarhelg. Och det har nog varit bland dom jobbigare nätterna jag gjort, både fysiskt och psykiskt. Natt 1: Helt okej, fast med en HEL DEL toaspringande. Även om kvällen började med bråk, så lugnade det ner sig och "slagskämparna" sov sen som utslagna hjältar. Natt 2: INTE okej. Samma lika flertaliga toabesök, forcerande - maniska - högljudda patient, lätt aggressiv och bestämd patient och konstant bevakning av dropp-patient. Puh, man känner att man lever efter såna nätter. Trots att de är tunga så är de ändå rätt intressanta och tiden går ju ändå lite fortare vid såna tillfällen. Sov dock urkasst dagen efter. Natt 3: Personalförstärkning och jag satt själv på den lugnare sidan. Ändå fanns det tillfällen då vi var alla 4 på den livligare sidan. Men vi tog oss igenom den natten också, med något enstaka simpelt misstag från våran sidan. Men är huvudet dumt så får ju kroppen lida (som min pappa brukar säga) och dom enda som fick lida för det misstaget var vi själva :)

Nu är det ledighet som gäller (eftersom sjukdom hos lilltjejen hindrar mig från att fara på både uskmöte och arbetsplatsträff) och jag funderar vad vi riktigt ska ta och hitta på denna molniga dag???

Av Nina - 5 oktober 2010 08:51

Det  tredje alternativet var Tuvaluvan igår kväll. Trött liten tjej ville lägga sig strax efter 19 så det fick hon. När stortjejen skulle lägga sig en timme senare låg den lilla tjejen och hyperventilerade i sin säng alldeles stekhet om hela kroppen! Lilltjompan! Men med lite alvedon kunde hon tillslut somna om igen. Samtidigt som den äldre med alla medel försökte övertala oss om att hon också var sjuk. Allt för att hon också skulle få en alvedon, eftersom hon älskar sina munsönderfallande och skulle mer än gärna äta dom som lördagsgodis.

Nångång inatt var M och hämtade lillskiten till oss och jag kan säga att det varit bastu i sängen. Det har varit en hel del hetta som kommit ur den lilla kroppen och hon har varit omöjlig att ligga bredvid. Detta resulterade i viss kroppsvärk hos modern, och garanterat även hos fadern, men febern verkar ha gått ner något idag och med lite alvedon kör hon nu järnet runt i huset. Dock med lite fler puss och myspauser än vanligt.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards