heldum

Alla inlägg under februari 2011

Av Nina - 4 februari 2011 07:24

  


Om två veckor är det dags igen...




VAB

Av Nina - 4 februari 2011 07:19

Dags för nästa åkomma. Feber, snor och hosta hos lilltjompan. Är riktigt less på att aldrig komma in i vardagen och få lite normala rutiner, men jag orkar inte lägga så mycket mer energi på det. Små barn är sjuka och våra har haft en sån höst och vinter, bara att gilla läget och hoppas dom dragit på sig så mycket skit att det blir mindre av det sen...

Av Nina - 1 februari 2011 07:59

Vi har ju sen före jul haft öppet golv vid diskbänken eftersom avloppet läckte. Väl medvetna om att dom slutat sälja just vårat golv i Skellefteå, så hittade vi att dom fortfarande hade kvar i bl.a Stockholm, Göteborg och Linköping. Tack vara M's morbror är det nu inköpt nere i Linköping. Men öppet golv får vi nöja oss med till slutet av april. Frakten var hutlöst dyr så han tar upp det istället när han ska norrut vid påsk.

  


Skulle vara skönt att få göra det klart, men nu vet vi i alla fall att det kommer i april så då kan vi ju sätta tillbaka golvsocklarna tills vidare så det inte drar så förbaskat kallt och så att näbbmössen får lite svårare att ha party här inne på nätterna. Man börjar vara van de där små krypen, men dom verkar ha förstått vad vi går för, för det var länge sen dom vågade sig in när vi varit hemma/vakna. Vad dom gör när jag inte är här det kan jag ignorera, men jag vill inte se dom! Och det är ju ett antal stackare som fått sätta livet till pga deras nyfikenhet.

Av Nina - 1 februari 2011 07:50

Ja, det skulle vi bestämma igår. Så nu är det bestämt att jag har semester v 25-28 i år + att om min älskade man för över lite fp-dagar så är jag ledig v 29 också. Tror bestämt jag måste börja operation "barnövertalning" så jag får lite nya fp-dagar. Alla tog slut med T  .

Brukar hellre vilja ha sen semester, men i år passade det så bra med släktträff å allt att vara ledig första, dessutom skulle jag ha jobbat hela midsommar på schemat. Nu går jag alltså på semester den veckan och även om vi inte ska göra någe speciellt så kan det ju vara trevligt att få vara lite ledig med resten av familjen. Det jobbiga med att bestämma semester redan nu är att man börjar ju längta så hemskt efter sommaren...måtte den komma fort i år...

Av Nina - 1 februari 2011 07:46

Snacka om temperaturväxlingar! Lördag + grader, söndag -16, måndag + grader. Jag lider med er växlingskänsliga människor med mycke' värk. Idag bara -4 men jag frös så hemskt när jag steg upp så nu sitter jag här vid en brinnande kamin och bara njuter. S skriker om frukost och jag känner att min mage också kräver det, men jag ska bara sitta här och mysa en liten stund till...

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards