heldum

Alla inlägg under maj 2011

Av Nina - 7 maj 2011 08:30

Ska alldeles precis strax börja tömma köket. Vädret kändes toppen därute så när golvet liks ska rivas upp och läggas in igen idag så kan man ju passa på att hänga ut och damma av lite ateraljer också. Hux flux står väl svärfar bakom dörren så det är bäst att rappa på. Är bara så sugen på att slipa köksbordet och stolarna också, men vi har ju inte fixat lacken så det är ju dumt att bli ståendes utan matbord tills det är fixat. Så jag får hålla tillbaka mig själv och pyssla på med nått av alla de andra saker som finns att göra här ute på gården. 

Av Nina - 6 maj 2011 18:23

Så jag har längtat efter denna dag. Ungarna i badet och sen ikväll tror jag att jag ska öppna en öl. Helt okej att sluta 16. Snudd på bättre än att sluta 12 (bara på fredan) för då slutar vi samtidigt, möts upp nånstans på vägen, hämtar kidsen tillsammans på dagis och kan åka hem tillsammans och fixa nån fredagsmysig middag. Pizza idag. Fixa golvet i köket imorgon och gärna sy litegrann, men vi får se hur det går. ..

Av Nina - 5 maj 2011 20:00

Har varit ute hela aftonen. Skickade in T vid sju för sängläggning och en halvtimme senare gick jag och S in. Nu har hon ätit kvällsfika, M borstar just nu hennes tänder och jag väntar på att hon ska bli klar så vi kan gå upp och läsa godnattsagan. 


PS. Älsklingen offrade en timme av hockeyn igår så jag fick se mitt "Arga Snickaren" - helt frivilligt :) DS

Av Nina - 4 maj 2011 19:48

Det enda jag har att titta på just nu på tv är NHL 11 som spelas i x-boxen och kl 20 är det Sverige mot nått lag. Mitt annars intensiva hockeyintresse har den här tiden på säsongen svalnat och jag har i år inget intresse alls för VM (inte än i alla fall). Inte ens Jimmie kan locka fram mitt sportsug. Istället skulle jag vilja se Arga Snickaren på 5:an, men det är mest troligt bara att glömma. För klockan åtta så finns det antagligen bara en kanal som är igång och det är inte den kanalen jag vill.

Så varför inte lika gärna gå och lägga sig för jag bryr mig helt enkelt inte hur det går. 

Av Nina - 4 maj 2011 19:15

Senaste projektet i syväg - textil till uterummet. Besökte Ohlssons Tyger härom veckan och blev ett antal hundralappar fattigare, men det var det värt. Har hittat lite olika tyger åt det marina hållet så nu blir det sommar och hav där ute. 

Letar för fullt efter ritningar på såna där enkla pinn-solstolar som inte ser så svåra ut att göra. Tyget har jag och jag vet att jag i nått program sett hur man kan göra egna såna stolar, men jag kommer inte på var. Det slutar antagligen med att jag klipper sönder brassestolarna och byter tyg på dom.

Så nu har självklart symaskinen åkt ut i uterummet. Det finns inget mysigare och mer inspirerande än att tända en brasa där ute, nu medan vädret fortfarande är svalt, och sätta sig där - titta ut genom glasdörrarna och bara skapa. 

Av Nina - 4 maj 2011 19:10

Ja usch och fy så trött jag är. Skulle lätt kunna gå och lägga mig redan nu. Sov som en klubbad förra natten och ändå har jag gått och jäspat hela dagen idag. Men två dagar kvar och sen är det helg!

Det var inte bara jag som var trött heller...T grät konstant från det att vi kom hem till dess vi la henne strax efter halv sju. Så nu få hon göra en riktigt lång natt så även hon står ut två hela dagisdagar till.

Av Nina - 1 maj 2011 12:18

Sitter nu här igen, i samma brassestol som jag tillbringade gårkvällen i. Hade ju lovat mera lek så jag tog barnen med på promenad hit efter lunch. Hade visst blivit rätt sent (eller tidigt - beroende på hur man ser på saken), själv var jag hemma redan strax efter ett. Känner mig lite småsliten ändå. Så jag passar på nu att njuta i solen, med en filt mot min vänstra kind för att undvika dom ostliga isvindarna, medan T sover.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards