heldum

Alla inlägg under april 2011

Av Nina - 9 april 2011 10:21

NU är jag less!!!! Jobb max 2 veckor sen är det sjukdomar igen och så har det varit sen nya året började (med start redan i höstas då jag jobbade natt och inte behövde VAB:a så mycket). Nu pratar vi inte bara nån feber dag varannan vecka utan veckovis med sjukdomar avlösta på varandra för att sen kanske hinna jobba ett par veckor själv. Nu har dom båda varit risiga sen förra fredagen då Saga började. Tuva hängde på redan på lördan. Men medan Saga var utslagen så höll Tuva igång för fullt ändå. Sen piggnade S till och då började febern ta ut sin rätt på den fortsatta febriga och hostande lilltjejen. Så nu sitter vi här i helgen med TVÅ tjejer som är allt annat än pigga. Den större fick ont i ena örat igår kväll och den mindre har fortfarande hög feber, rossligt bröst och är helt slut. Nu får det f-n vara nog så det går att göra nånting med våra liv!

Av Nina - 8 april 2011 22:16

Mamma och pappa - för 40 år sen. Grattis!

Av Nina - 8 april 2011 19:02

  

Av Nina - 7 april 2011 13:06

Ju längre våren fortskrider, desto mer kommer suget efter att få skapa och göra om. Problemet brukar alltid vara att mina enkla idéer i slutändan inte alls blir så enkla...eller billiga för den delen. Shit, vad byggmaterial kan dra iväg. Den senaste "enkla" idéen är en lång bänkskiva i det nuvarande lekrummet, för att göra om till data och syrum. Jo tjena, skulle vilja ha en bit in på andra väggen också, åsså behövs det ju lådor, för förvaring är a och o i detta hem. Så börjar skissandet och jag inser att det här bär ju iväg. Jag började t.o.m tvivla på att det skulle bli billigare att göra det själv, men efter vissa efterforskningar insåg jag att det skulle bli det ändå...och dessutom är jag ju ute efter själva byggandet. Tiden??? Ja, det vete tusiken, men är jag peppad så vet jag att det brukar gå att genomföra på ett eller annat sätt. Och får nu bara skekraft lite eld i baken och kan bestämma sig om fiber så vet jag att jag har Manges tillåtelse i alla fall :)

Av Nina - 6 april 2011 11:39

Återbesök idag på hc för att kolla upp åt vilket håll Sagas sänka var på väg. Dessutom ta en på Tuva, som inte heller hon är någe kry. Hade nog redan räknat ut att Sagas sänka var på nedåtgående för hennes allmäntillstånd att bara blivit bättre och bättre. Så gårdagens 111 hade idag sjunkit till 70 och Tuva hade under 8. Det var ju skönt. Nu återstår bara återhämtningen av dessa två slagna hjältar, som fortfarande pendlar upp och ner i temp och hostar för fullt.

Av Nina - 4 april 2011 09:23

Tyckte det dånade på taket så jag tittade ut och regnet bara vräker ner! Dånande har avtagit, men en strid ström av vatten faller fortfarande från skyn. Ja, snön lär ju smälta, men jag bävar för poolen som växer på infarten. "Dräneringen" längs kanterna har inte tinat fram än, så vattnet har ingenstans att ta vägen.

Av Nina - 3 april 2011 17:52

Ja, speciellt när man inte tänker på arbetsställningen för ryggen. Gjorde nått ogenomtänkt på jobbet imorse och sen har musklerna dragit ihop sig allt vad de orkar. Fy skäms Nina! Borde verkligen ringa en rekommenderad massör imorgon och det ska jag...bara jag kommer ihåg det.

Av Nina - 3 april 2011 17:49

Jobbarhelg 1 - check

Jobbarhelg 2 - check

 

Tre veckor till nästa gång och då är det påsk 

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards