heldum

Alla inlägg under april 2011

Av Nina - 18 april 2011 09:02

Säsongens första grillning tog plats i Bergsbyn i lördags (skulle ha blivit hemma redan förra helgen om min älskade make hade idas stöka iordning grillen efter vintern). Hur som haver supergod oxfilé och mycket trevligt sällskap som utökades allteftersom.


Idén till lördagens grillning hade, som så många gånger förr, uppkommit i spelet på ICA torget där två köttgalna män tittade på varandra - ughade ut lite ljud - och så var saken bestämd. Dom må förstå varandra men det är inte alltid så lätt för oss andra runt omkring. När jag fick ett sms av A på fredagkväll fattade jag nämligen ingenting, då den ena grottmannen hade glömt att förmedla planerna vidare till mig och speciellt glömt förmedla att jag och A skulle bestämma resterande detaljer. Men, men det ordnade sig ju fort ändå och det var varken första eller sista gånger det kommer att hända.

Av Nina - 18 april 2011 08:45

Idag blir det äntligen av. Visserligen måste vi åka till Umeå den här gången, men bara det blir gjort så. T ska på hjärtkoll. Hade en tid i februari men då blev dr A sjuk så det blev uppskjutet...till idag. Tror egentligen inte att det är något fel på henne, men efter vinterns utdragna sjukdomar kommer ändå tankarna om det kan vara förträngningen som kommit tillbaka så pumpen jobbar på högvarv. Men det kommer vi hur som helst få svar på idag så just nu känns det bra.


Passar på att luncha med C & R när vi liks befinner oss där. Vi kom på igår att vi inte pratat sen jul/nyår nångång och jag hade missat vissa väsentliga uppdateringar. Så nu försöker jag komma på vem mer som ska ha barn/har fått barn/flyttat/skaffat partner/förlovat sig mm och som inte uppdaterat det på fb :)

Av Nina - 17 april 2011 13:57

Just så sa jag för några veckor sedan. Av principskäl ska jag aldrig åka och besikta bilen eller byta däck på bilen. Och idag har jag just bytt däck på bilen. Men vilken tur att jag inte klarar det helt själv för muttrarna sitter ju så förbaskat hårt (tack å lov), så jag inte i framtiden heller kan övertalas att fixa det helt själv. Men lite stolt är jag ändå över dagens arbete.


Anledningen till principerna...ja det tar vi en annan gång.

Av Nina - 17 april 2011 13:55

Vilken bra start på dagen...hade fått ett mms imorse på en söt liten pojke. Oj, vad jag längtar att få lukta lite...

Av Nina - 17 april 2011 13:50

Den här helgen har gått i sortera-filmernas-tecken. Har en man som älskar film, i alla former och genrer. Men tillslut lyckades jag placera de 300 löst liggande filmerna i kategorier och nu sitter jag med ett program på datorn för att lättare kunna se vart filmerna finns. Sen återstår bara att kolla igenom resten av filmerna i skåpen och lådorna. Helt frivilligt kan jag tillägga, för jag älskar ändå att få göra ordning och reda.

Pju

Av Nina - 14 april 2011 15:45

Svettigt en dag som denna. In med ungarna i bilen. Ut med ungarna ur bilen. In med ungarna på affären. Handla. In med ungarna i bilen. Ut med ungarna från bilen för att lämna en av ungarna på ett dagis. In med andra ungen i bilen och iväg till nästa dagis. Ut med ungen från bilen. Lämna på dagis. Nu kasta i mig kräm och skynda till jobbet. Varför ska jag alltid vara ute i sista minuten????

Av Nina - 14 april 2011 09:20

Positivt Caliciprov på jobbet. Trodde faktiskt att man kunde börja pusta ut vid det här laget, men tydligen inte. Så nu håller vi tummarna igen.

Av Nina - 13 april 2011 09:11

Så efter allt snorande, hostande och grävande i mun med förkylda små barnfingrar så har jag drattat dit. Började igår morse, men försvann fort. Men idag känner jag mig överkörd. Halsen och näsan värker, magen är konstig och jag FRYSER! Just nu håller jag på att somna där jag sitter och kroppen känns som en trasa. Nej usch och fy för sån här skit, det gillas inte!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards