heldum

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Nina - 5 september 2011 19:38

ÄNTLIGEN, efter ett och ett halvt år, fick jag stryka "måla trapp" från min to do-lista. Nu har jag inte målat själva trappen, men däremot väggarna runtomkring och väggarna i hallen på övervåningen. Började, inte alltför länge, efter vi flyttat in och nu är det alltså klart (så gott som - finns lite småfix då jag ids). Varför det stått stilla beror på att det är dubbel takhöjd där och jag har funderat hur jag ska lyckas lösa det problemet. Nu blev det en "enkel" lösning som jag egentligen inte är så nöjd med, men som sagt så är det sånt småfix jag kan fixa när jag kommit på någon ännu bättre lösning. Väggarna har i alla fall fått färg och färgburken har fått en mer permanent plats i garaget.


 

Bort med det rosa och in med det gröna

Av Nina - 5 september 2011 19:32

Lördageftermiddag: Farmor och farfar tog barnen med sig hem för övernattning. Hela huset för oss själva. Och på åkte dom uppblåsbara gladiatorutstyrslarna som vi köpte för ett år sen i Luleå, sen bröt fighten ut. Hahaha...tror inte jag har skrattat så mycket och efter 10 minuter fanns inga krafter kvar. Jag hävdar att jag vann och eftersom det är min blogg så får jag också påstå att det är den enda rätta sanningen. Tänk vad kul det kan vara att bli barn igen för en liten stund och bara släppa loss.


 

Av Nina - 5 september 2011 19:24

Saga lärde sig cykla igår!


 

Av Nina - 5 september 2011 16:47

Alltid är det nått...och aldrig får det vara nått enkelt som att BARA behöva byta lampa. Nej, självklart var det nått kontaktfel så bilen måste in på rep. Dessutom föll förarsidans ruta ner huxflux igår när svärfar körde bilen. Ja ja, bilen skulle ju liks in idag. 


Men behöver ni lämna in bilen nångång så kan jag verkligen rekommendera Byske Gummiverkstad. Idag fick jag bilen hemlevererad för att han visste att jag inte skulle hinna hämta den. (Nu kan det ju även bero på att jag bor rätt nära, men ändå). Vi har haft bilen där några gånger genom åren och det är aldrig några problem, han är alltid lätt att ha att göra med, det har aldrig varit några kommunikationsproblem och han gör det där lilla extra. Det enda negativa är väl att det kan vara svårt att komma fram på telefon för det är ofta upptaget. 


Så, då fick jag det sagt. Däremot hade han inte hunnit räkna ihop så vi får se om jag är lika positiv när jag ska in och betala på torsdag  . Men han brukar inte göra nått som blir jätte dyrt utan att höra av sig först, så jag har ändå förhoppningar om att inte bli helt ruinerad.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards