heldum

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Nina - 11 maj 2010 19:23

Hatar blåst!!! Jag behöver bara se att det blåser ute så blir jag på urkasst humör. Måste jag dessutom gå ut är det helt kört. Så då vet ni, blåser det ute så är det bara att hålla sig undan :)

Av Nina - 11 maj 2010 09:29

Upptäckte för någon vecka sedan en massa mystiska snören som hängde här ute i skogen runt västra tomtgränsen. Jag har grubblat och haft både den ena och den andra teorin. Igår kom min far och gav mig den enkla anledningen till att dom hänger där (troligtvis), SCA ska ta bort träden och gissningsvis allt innanför snörena. Hmm...jag hoppas för allt i världen att de bara rensar och inte kalhugger allt, men jag kommer antagligen inte att få som jag vill. Det positiva är att jag beklagat mig över två gigantiska tallar som alltid skymmer aftonsolen, de står just utanför den "osynliga" gränsen, men enligt far så kan jag nog haffa de som hugger och be de ta ner dom också. Så nu är jag på hugget varje dag så jag ska hinna säga till (inte för att jag sett skymten av någon människa sen snörena sattes upp och inte ens då märkte jag att det var nån och smög omkring runt husknuten). Men jag lär väl knappast missa när maskinerna sätter igång. De har ändå lämnat träden närmast tomtgränsen och det känns ju schysst. Sen hoppas jag som sagt att de lämnar litegrann och inte bara några enstaka döda träd som måste finnas kvar för fågellivet. För några år sedan högg de ner skogen vid den ostliga tomtgränsen. Farsan var glad och det fanns säkert fördelar med det också (bl.a mindre mygg tror jag) men det såg eller ser ju inte vackert ut. Nu har det ändå börjat växa upp litegrann, men det ser inte så tilltalande ut med tre döda träd, massa liggande kvistar och en hel del tilltufsade buskar. Dessutom får ju de ostliga iskalla havsvindarna sån fart. Men, men historien går inte att ändra på. Det är en privat markägare och nu är det SCA, får väl se vem som gör ett bättre jobb...bättre i bemärkelsen vilket kallhygge som är roligare att titta på.

 

Mystiska snören

 

Dom där två vill vi bort med!!!


Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards