heldum

Alla inlägg under maj 2010

Av Nina - 19 maj 2010 09:33

 

 

Nya smultronbänken

   

Nya smultronbänken - ovanför väntas jordgubbsplantor från Moröbacke

 





Av Nina - 19 maj 2010 07:57

Fy vilken morgon. Tror det har varit konstant gnällande och tjafs från att jag slog upp ögonen... Jag blir helt slut av att hela tiden måsta hålla koll på vad dom gör. När S är på det här humöret tar hon varje tillfälle i akt att få sin lillasyster att börja gråta. Jag hinner bara vända mig om så är det nån av dom som gallskriker. Och dessa jäkla tekniska prylar..."Får jag se film" "Får jag se på tv" "Får jag spela på datorn" "Får jag spela DS"... Snart kastar jag ut all skit för det är sånt jäkla liv runt dessa grejer varje dag!

Nä, på med kläderna så går vi ut!

Av Nina - 18 maj 2010 09:10

Vet inte vad jag gjorde igår, men när jag skjutsade S på dagis började det helt plötsligt klämma i knät. Det kändes som om nånting när som helst skulle klicka till, men det gjorde aldrig det. Hela dagen kändes det som om nånting låg jätte fel och på kvällen var knät rätt svullet. Fattar ingenting??? Har kört med den klassiska huskuren våtvärmeomslag inatt. Har varit ganska störande under natten, men det kändes faktiskt bättre nu på morgonen och svullnaden hade lagt sig lite. Men jag kan fortfarande inte böja benet helt. Får väl se vart det leder, det ska i alla fall inte hindra mig från dagens aktiviteter ute i jordgubbsbänken!

Av Nina - 17 maj 2010 07:47

Har haft gröna fingrar i helgen, eller jag tycks tro det i alla fall, hur det ser ut i slutändan det är en annan femma. Men tur jag har min mamma. Telefonlinjen har gått varm: "Mamma, hur gör jag nu...?" "Mamma, vad ska jag använda till det...?" "Mamma, när kan jag sätta dom där...?" Och det är blomjord, såjord, plantjord...

Körde upp landet igår (eller svärfar, tack!) för vi vill ända så nånting där, även om vi har bestämt att inte ha alltför mycket i år. Det känns som om vi har nog mycket att sjåa på med. Men morötter vill vi ha och S vill ha ärtskidor. Igår kom jag på att jag skulle skaka liv i en oomskött "blomlåda". Lingonriset och smultronen härjar för fullt. Smultronen ska jag försöka rädda, men jag ska sno några jordgubbsplantor från svärmor och svärfar. Vi har redan ett jordgubbsland här, svärfars har så stora och mumsiga jordgubbar, jämfört med här, så  jag tänkte se om dom vill växa lika bra här. Men då måste jag gräva bort all jord och försöka kapa rötterna  på ogräset, får se om det blir dagens projekt. Har ju även några blomprojekt som måste tas itu med...får se vilket det blir idag.

Av Nina - 14 maj 2010 21:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 14 maj 2010 21:04

Jajamensan, tog fram den lilla dammsugaren igår igen och hade för en stund glömt bort vad som hade hänt dagen innan. Så jag stod där i godan ro och dammsög upp lite skräp i hallen...då spindeln helt plötsligt praktiskt tagit studsade ut från munstycket! Han såg något vimmelkantig ut, men levde gjorde den. Dock inte så länge. Den fick nämligen se toapapperet på väldigt nära håll (inte av mig!) och sen blev det toastolen. Så kan nu inte den jäkeln simma så borde den vila i frid, men jag måste erkänna att jag kollar lite extra noga varje gång jag går på toa så han inte vill ha sin hämnd och hoppar upp och biter mig i arslet...

Av Nina - 12 maj 2010 08:58

Brrr....fy vad jag inte tycker om spindlar. S skrek om en sådan medan jag åt frukost, men så sa hon att den va död (hon hade kastat en byggkloss på den och byggklossen var ju mycket tyngre än spindeln...) så jag brydde mig inte om att ta itu med den just då. Åt klart och gick sen dit, jo den såg död ut så jag gick och hämtade dammsugaren. Vi har en sån där liten smidig på väggen som man kan se skräpet inuti, bra sug har den och svisch så var spindeln borta. Däremot började den panikartat springa omkring inne i skräpbehållaren så den var inte alls död. Och i mitt huvud så sitter nu den upprörda spindeln inne i dammsugaren och smider plågsamma planer om vad den ska göra med mig nästa gång jag ska dammsuga! Jag får alltid såna där tankar om jag varit elak med nått litet kryp, trots att jag hatar dom. Jag kan t.ex aldrig trampa ihjäl eller kvadda en spindel med papper i handen för jag är HELT SÄKER på att han/hon kommer att skicka ut en gadd eller nått och sticka mig när jag gör det. Så därför, trots min avsky för detta djur, tar jag den hellre på ett papper och kastar ut den...och ja, jag är väl medveten om att den är inne på nolltid igen, men jag är ganska lättlurad för så länge jag inte ser den så existerar den inte!

Av Nina - 11 maj 2010 19:23

Hatar blåst!!! Jag behöver bara se att det blåser ute så blir jag på urkasst humör. Måste jag dessutom gå ut är det helt kört. Så då vet ni, blåser det ute så är det bara att hålla sig undan :)

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards