heldum

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Nina - 5 mars 2012 09:55

Jobbarhelgen över. Förutom jobb så innehöll den en del ovanliga saker, både trevliga och mindre trevliga samtidigt på ett komiskt sätt. Att jag tog mig tid att gå på stan en stund i lördags och inhandlade grönt tyg till en grön fest måste ses som det trevliga. Att jag sen fastnade i ett samtal med en kollega så att jag körde iväg med motorvärmarsladden släppandes på marken kan väl då anses som det mindre trevliga. Men jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. Jag vet inte hur vi lyckats i vinter. Två gånger tidigare har vi kört iväg hemifrån utan att ens koppla ur sladden. Då har sladden hållit även om vi misstänker att uttaget på bilen fått sig några törnar. Igår när jag parkerade på stan hängde det kvar några stackars decimeter med en himla massa tåtar spretandes. Ja ja, shit happens. Går liksom inte att få ogjort även om vi kanske vid det här laget borde ha lärt oss. Men jag skyller allt på den kollega som störde mig =) 

Hur som helst ringde älsklingen i samma veva och hade kört sönder dammsugarmunstycket. Det var bara skit det vi hade så ett nytt var på sin plats, men det var ju osis att han inte kunde städa klart...

Sen har det väl då varit det som ska anses som jobb, men med så litet antal patienter händer det inte så mycket. Jag är glad att jag är ledig idag för idag ska allt iordningställas. Sista patienterna ska flyttas över och alla små detaljer kring rutiner ska bearbetas. Vilket jag inte tror blir klart på flera veckor. Men skönt att slippa vara där på två dagar så får dom som jobbar diskutera och strida bäst dom vill. Finns en del tjurskalliga viljor...

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards