heldum

Alla inlägg under december 2010

Av Nina - 15 december 2010 16:20

Vakat av efter en natt, men är trött som f-n. Är ganska skönt att bara jobba en natt men det sliter. Omställning på omställning och lyckas hålla humöret på topp...nä, tror inte det. Nästa vecka är det 4 nätter igen...vette fasiken vad som är mer värt???

Av Nina - 14 december 2010 17:20

Less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less les less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less less ...å sa jag att jag var lite less! 

Av Nina - 14 december 2010 17:17

-23 hela dagen så...rätt mycke' faktiskt!

Av Nina - 13 december 2010 14:50

Ja, denna vecka som kommer har väl en del planerat, men erfarenheten har nyss lärt mig att det lönsch int' bestämma för noga. Ska väl försöka få mig iväg till jobbet sista natten först och främst. Sen tänkte jag ta en stadstur och fixa sista julklapparna. Helgen som kommer har förhoppningsvis julmys hos go'a, rara familjen H/H att erbjuda, så det ser jag verkligen framemot. Landslagsuppehåll i elitserien så ingen hockey blir det i alla fall, förutom kanske nån landskamp då som garanterat kommer att vara på våran tv. Hoppas också kunna måla mina snickerier klart så det blir färdigt innan jul. 

Sen hoppas, hoppas, hoppas jag att jag får skojiga nyheter när jag kommer till jobbet så jag slipper sova bort halva julafton. 

Kan ha glömt nått, men som sagt så får vi ta det som det kommer. Det finns ju fortfarande människor i det här huset som inte kajkat magen än och det dröjer väl nån dag innan vi kan vara på den säkra sidan för det.

Av Nina - 13 december 2010 14:43

Två öppnade paket näsdukar

Liten flaska handsprit

Plånkan

Ett par tumvantar till S

Ett klippt VISA kort

En klädnypa

En hårklämma

Två kirurgtejprullar

En siffermagnet

En fickspegel

En liten gul penna (Sagas skulle jag tro)

En filmrulle som väntar på framkallning

En hudkräm

Ett läppbalsam

Massa kvitton

Tamponger

Bindor

En våtservett

En röd plast glassked

En bläckpenna

En blyertspenna

2 Nezeril engångsförpackningar


Japp, det var nog allt. Det var nog lika bra att skriva det här inlägget, för det fanns saker däri jag inte reflekterat över på länge. Fråga mig inte varför vissa saker finns där. Men då vet jag i alla fall.

Av Nina - 13 december 2010 14:19

Har två stycken av den äldre sorten. Jag kom 8 år efter brorsan och 6 år efter syrran. Under min uppväxt minns jag väl mest att jag var en pain in the ass (i alla fall för syrran) :) och eftersom jag kom några år efter så lekte vi väl inte särskilt mycket. Men dom var snälla mot mig och ju äldre jag blivit desto närmare varandra har vi kommit. Idag är vi riktigt goda vänner och umgås även "på fritiden". I och med flytten till huset så bor vi nu bara några hundra meter från brorsan och då blir det ju att träffas lite oftare (även om vi ibland inte ser till varandra på flera veckor trots att vi bor så nära). Men dom finns alltid till hands och stöttar en i alla lägen!

Jag älskar er båda!

  

Av Nina - 13 december 2010 14:09

Efter ett ofrivilligt kort uppehåll är jag tillbaka. Byggnationer och sjukdomar har hindrat mig från att orka sitta vid datorn nån längre stund. 


Trots kräkningar på fredagen hos den äldre dottern ville barnvakten att kidsen skulle komma dit på lördagen. Så för oss innebar det att lördagens planer kunde, med några timmars förskjutning, fullföljas. Färdigställning av barnens sovrum och hockey. Trevligt, trevligt!


Det söndagen hade att erbjuda var däremot mindre trevligt. Min mage gjorde sig hörd och magsjukan fortsatte i huset. Idag har jag dock få behålla det lilla jag orkat stoppa i mig så det är på rätt väg. Men efterspel av magsjuka är ju så jäkla utdraget. Energin försvinner på några minuter, men det tar dagar att återställa.


Men nu tänkte vi ta nya tag och hoppas att alla sjukdomar för hösten och vintern passerat huset. VAB och sjukdagar flera gånger i månaden är inget roande, men som jag läste att en annan hade skrivit: "Men då ska vi väl i alla fall få vara friska och krya över jul".

Av Nina - 10 december 2010 21:37

Nej, absolut inte! Hade hela helgen perfekt planerad och jag har längtat så länge. Imorgon fixa å trixa å bygga å tapetsera och avsluta dagen med hockey i ladan.

Men icket, det är helt otroligt! Veckor av sjukdomar som äntligen gett sig och båda ungarna är friska...nu kräks Saga!!! Stackars lilla älskling!


Jag hoppas och håller alla tummar jag bara kan att vi inte hann smitta sällskapet. Jag lovar att komma och torka spya om det bryter ut hos er också!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards