heldum

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Nina - 1 december 2010 08:39

Börjar bra. Är igång redan direkt på morgonen.

Jag heter alltså Nina Jönsson och har varit en Jönsson sedan 24/7 i år, då vi båda sa ja! Kämpar fortfarande med att vänja mig vid namnet och reagerar fortfarande lika mycket på mitt gamla namn, men inte så att jag saknar det så hemskt. 

Två barn har jag också tillsammans med mannen. En 4-åring och en 1-åring. Blir alltid lika fascinerad av tanken att vi faktiskt har två underbara barn som är en blandning av oss två och att vi är en egen familj. Kommer nog aldrig att se oss som en sån där familj som alla andra familjer är :)

Mina största intressen är det mesta som handlar om att skapa i olika material: Sy, snickra, pyssla mm. Tyvärr finns inte tiden till alla idéer jag har och det gör mig rätt frustrerad och rastlös. 4-åringen funkar ju att involvera i mina projekt så vi har varit en del ute i garaget och byggt på lite olika saker. Senaste projektet som står där ute omålat är en barnmöbel till lekrummet. Ska bara få tid att göra den klar med lådor också...

Övrig (o)intressant fakta:

- Kan inte sova utan tv, bästa sovarfilm är "Van the man"

- Är pedantisk (jobbigt för de andra här hemma =))

- Har ett uselt morgonhumör 

- Inredning är inte min grej, Mannen kommer med idéerna och jag genomför gärna

- Har även ett uselt hormonhumör

- Har börjat älska tjocka strumpbyxor, som jag förut hatade

- Har börjat tycka om rött vin

- Tycker de flesta svenska filmerna är bra

- Ser gärna CSI på tv, men även Arga snickarn, Room service och liknande

- Är 15 cm kortare än Mannen

- Har en storasyster och en storebror

- Bor sen ett år tillbaka i mitt barndomshem

- Jobbar som undersköterska på psykogeriatriken

- Förstår inte hur man kan tycka om whiskey, det är däremot perfekt medicin mot förkylning

- Hof ska det vara

- Har en väldigt blandad musiksmak, men tycker alltid om Kiss och Robbie Williams

- Älskar vårat kök, men tycker inte om att laga mat

- Är fruktansvärt frusen

- Har "ångest" över att jag ska drabbas av cancer

- Älskar havet, men hatar kalla havsvindar =S


Det får räcka för den här gången...

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards