heldum

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Nina - 7 december 2010 16:36

- är givmild

- var min brudtärna, sminkös, frisör och vätskeersättare på mitt bröllop

- analyserar

- vet hur man fixar pizza till mig efter stängning

- bryr sig

- kan dra igång en fest med Ronja Rövardotter

- vet hur man fixar "Mitt så kallade liv"-boxen

- kan skratta

- är gudmor till mina barn

- vet hur man blåser förbi andra bilar med en gammal Lanzia

- lyssnar

- behöver senilsnöre på nyckelknippan

- föddes 4 dagar efter mig

- är omtänksam

- är den bästa vän man kan ha!  


  


  

  



Puss på dig!

Av Nina - 7 december 2010 08:51

Nä men, då glömde jag det egentliga inlägget igår. Så min gårdag kommer här:

Körde in på gården runt 03-tiden igår natt, efter att ha slutat tidigare då S var sjuk. Innan jag la mig kom jag på att i S's julkalender skulle det på morgonen vara en skattkarta, så jag skyndade mig att påta ihop en sån. Tack och lov att jag överhuvudtaget kom på det. Så 03:30 hopp i säng. Slocknade på en gång. 05:30 Tuva gråter och vill till oss. 06:30 Saga vaknar och går till trappen där hon sätter sig och ropar på pappa att hon mår illa. En trött pappa hann inte uppfatta läget innan det flög spya nerför trappen. Toktrött mamma tar sig i slowmotion till trappen. Pappan tar hand om den skrikande T, medan jag torkar och tvättar bort spya. Inta sängen igen! Blir väckt vid 12, men lyckas inte stiga upp direkt. Segar mig upp en kvart senare. Den krassliga Saga har inte varit sugen på lunch så jag gör frukost till mig. En tugga sen vaknar den sovande Tuva. Arg som ett bi. Lyckas få i henne lite lunch samtidigt som jag försöker få i mig min frukost. Dammsugar huset. Orkar inte ta itu med kaminen som slocknat. Sitter vid datorn en stund. Kidsen snurrar och leker runt benen. Mellis. Har luciaträning med S eftersom hon missar det på dagis. Peppad S övar med ljuset i högsta hugg. Tack snälla Susanne som mailade låtlistan. Börjar med middan. Jag storstädar kaminen och fyller den proppfull med två säckar pellets. Älsklingen kommer hem. Äter middagen som är makaronilåda. Saga äter favoriträtten jätte bra. Jag svirar om och går ut i garaget en timme. Börjar sätta ihop delarna till en låda som förhoppningsvis ska passa till skåpet sen. Njuter! Svärmor ringer. Kl blir 19 och S bankar i väggen. Brorsan kommer förbi och jag går in från garaget. M börjar göra välling till T men inser att den är slut. Konsum stänger kl 20...lugnt! Jag sitter i soffan och pratar med brorsan medan jag försöker göra kväll för T. M kommer hem med välling och han lägger T. Brorsan far. Jag gör kvällsfika åt S som sen får slå igång kaminen. Slötittar på "halv åtta hos mig". Jag går upp och läser saga för Saga. Fastnar sen i nått extra Idol program. Kl 21 CSI - ser det. Jag går i duschen och intar sen sängen. Har lite svårt att somna, men lyckas med det också och sover sedan gott!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards