heldum

Alla inlägg under december 2010

Av Nina - 27 december 2010 20:21

Kärlek

Ett glatt "mamma" från barnen

Sömn

Snus (för stunden i alla fall)

Värme

Av Nina - 27 december 2010 20:15

När skvaller tar upp större delen av människors liv

Orättvisor

Hemskheter mot barn

Djurplågeri

Politik


Och säkert en massa massa mer, men det beror på vilket humör jag är på hur mycket jag orkar lägga energi på olika saker :)


PS. Rubrikerna ovan är inte skrivna i någon speciell ordning DS.

Av Nina - 27 december 2010 20:12

Ikappskrivning av bloggen uppstartat!


Ett annat ögonblick...det är ungefär så jag har känt det om skrivande sen förra tisdagen...jag tar det ett annat ögonblick...men nu är jag on the road again!

Av Nina - 23 december 2010 08:40

För det har blivit några stycken och precis under mina nattpass...ingenting har gått rätt! Svärfars behövde tillbaka deras bil för den andra gick sönder. Våran bil hade samma dag slut batteri just när jag skulle till jobbet. Har racklat bort både nycklar och kort till  jobbet (dock återfunnet). Avloppet i köket läckte och spred vatten under golvet så det är bortplockat en bit (tack och lov ingen större skada skedd). Jag har racklat bort mitt parkeringskort till jobbet mitt i alla byten av bilar. Pelletsen tog slut här inne mitt i all snöyra och vi hade oskottat 10 meter ut till förrådet. Ja, kan inte säga att sömnen blivit det optimala, men nu är jag leeeedig och jag HOPPAS eländet ger sig så vi får njuta av en trevlig jul, för efter helgen är det bara att räkna pengarna i sparbössan och ut på biljakt!


Här ovan har ni anledningarna till att jag inte uppdaterat mina dagliga inlägg, men dom kommer retroaktivt bara jag får sova till mig lite och sno dygnet.

Av Nina - 21 december 2010 19:37

Glaaad! Läckande avlopp så nu är det bara att börja riva upp köksgolvet. Det var ju precis det vi hade tänkt nu dagarna före jul mitt i min nattvecka...

Av Nina - 20 december 2010 19:50

Fick ett meddelande igår från en som sett att jag sökt semester natten mot julafton men ännu inte fått det beviljat. Hon tänkte att eftersom hon inte har några småbarn så kunde hon byta så jag fick vara ledig istället. TACK!!! Nu behöver jag inte vänta in i det sista för att kanske eventuellt få vara ledig. Tänk att det finns såna snälla människor!!!

Av Nina - 20 december 2010 19:47

Det första som poppar upp i mitt huvud är sjukdomar. Ungarna har varit sjuka i omgångar i olika sorters baciller, jag tog magsjuka och Mange tog feber o co. Nu tar vi nya tag och hoppas på en friskare fortsättning.

Av Nina - 19 december 2010 22:16

Åh, idag är en sån där härlig dag. Morsfars kom hit vid 15-tiden och sen bar det ut i garaget. Farsan skulle nämligen lära mig svarven...tihi...som barn på nytt. Gud så kul. Så nu svarvar jag för fullt min första grej. Men det tar ju ett tag att få till finessen så vi får se hur det blir. Men skoj är det och jag vet inte hur jag stå ut till nästa vecka, för imorgon börjar nattpassen som varar till jul. Så det kommer inte att finnas så mycket tid :( Men den som väntar på någe gott...


Nu är dessutom min barnmöbel inne och färdigmålad. Det ska bara skruvas dit knoppar på handtagen så är den brukbar. Känner mig ganska stolt över min första egna gjorda möbel!   

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards