heldum

Alla inlägg under december 2010

Av Nina - 19 december 2010 22:12

6 år av lycka och kärlek!

  

Av Nina - 19 december 2010 22:08

Inte alltför mycket faktiskt. Jag brukar försöka att inte lägga ner så mycket tid på ånger, för man kommer ingen vart. Det är klart att har jag sårat en annan människa så kommer jag väl mer framåt om jag ångrar mig än om jag skulle vara likgiltig, men i stort försöker jag rycka på axlarna och skaka av mig ångesten. Det bästa man kan göra är att istället lära sig av sina misstag och se till att det inte kommer att hända igen. Och går det så får man väl om inte annat se det som att man bara bjudit på sig själv. 

Av Nina - 18 december 2010 15:25

Om man har anlitat en traktorförare att skotta gården. Visst kan man tycka det är dags när det kommit 25 cm. Lite jobbigt när vi måste ut med bilen för att handla och ingen traktor syns till. Det slutade med att jag gick ut och skottade bort eländet så att i alla fall bilen tog sig ut och det tog ju sin lilla tid. Ja, ja det är väl tacksamt att snön är lätt, men när man måste gå och tömma skopan för varje meter då är det inte kul och inte heller när det började ta slut på plats att lasta snön. Inte ens F-vägen är skottad en enda gång idag! Så nu sitter jag och väntar på plogkanten som kommer att rasa in över gården. Åsså hoppas jag att den där jäkla traktorn kommer och skottar undan all snö som jag bara tryckt åt sidorna...helst efter plogbilen passerat...

  

Kl. 11:41 idag

Av Nina - 18 december 2010 09:47

  


Har på en vecka lyckats se två av hans senaste filmer. Tonårssnyggingen som inte blivit fulare med tiden. Minns när han satt uppklistrad på garderobsdörren och man tyckte ju att han bara var såååå snygg. Tror jag såg honom första gången i Gilbert Grape (med en annan favoritskådis, så jag tror det var därför jag såg filmen), men sen kom ju både Romeo & Julia och Titanic och då var man ju helt såld.

Shutter Island förra söndagen och Inception igår. Ruskigt bra filmer båda två! Båda filmerna såna som får en att verkligen börja fundera och rysa fast det gått flera dagar!


   


Av Nina - 18 december 2010 09:15

Oj, jag minns ingen så där superspeciell, men det finns ju några som utmärker sig mer än andra. Minns min 17:e födelsedag då jag och några kompisar skulle och tälta på stranden. Jag for dit och väntade, men ingen kom. På den tiden var inte mobiltelefoner särskilt vanliga så jag hade ingen, men jag minns inte att det var någon större fara. Idag hade det väl varit panik om man inte fick tag i nån. Efter ett tag kom en killkompis som faktiskt hade mobiltelefon så jag kunde ringa. Då visade det sig att dom hade "fastnat" i en annan kompis stuga så jag tog cykeln dit och istället blev det övernattning där. Kul kväll och jag minns speciellt när en av dom fick för sig att värma kroketter i ugnen mitt i natten och självklart satte handen mot ugnskanten, blev en liten brännskada det :)

Den 18:e är ju alltid stor, men jag kan faktiskt inte komma ihåg vad jag gjorde på den dagen. 

Det som ligger närmast är ju den 30:e och den var en riktigt lyckad dag. Eller just den dagen hände ingenting, men dagarna efteråt. Eftersom T fyllde 1 år dagen efter blev det mer kalas den dagen, men mina nära och kära att gått ihop och köpt mig en ny symaskin. I alla år har jag använt gamla begagnade och senaste åren har det varit svärmors som stått här hemma. Så jag blev verkligen jätte glad av den tanken. Sen fick jag ju en slipmaskin av älsklingen! Nu har jag börjat insamlingen av egna maskiner till garaget :) Men i övrigt var den dagen bara varm och skön. På dagen kom J, T och W för att gratta T, så det blev bad i lillpoolen. På aftonen kom hela familjen och kvällen var bara så varm och underbar. Det spelades fotboll, fikades, pratades, badades (för S i vattentunnan), dracks nån öl och spelades kort. Dagen efter var en helt vanlig lördag, trodde jag. Jag skulle ju ner på stranden med svägerskan och barnen...men icket. För helt plötsligt stod samma svägerska med syster och bästa vän i dörren och tyckte att jag skulle göra helt andra saker. Så det blev blomsterplockande med försäljning, öl, pizza och sen en jätte lyckad fest 70-års fest med Rigge 40, a la Anna o co. Den sista varma sommarkvällen och vi satt ute i halva natten och hade jätte kul. Fick uppleva ballongdans, tårtkrig, dansuppvisningar och pussar i massor...alldeles, alldeles underbart!

Av Nina - 17 december 2010 19:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 17 december 2010 19:48

Har tänkt och tänkt och tänkt, men jag kan inte komma på när det var och med vem. Låter jäkligt tråkigt, men det är den bistra sanningen. 

Min första kyss med älsklingen var en fyllekyss på en efterfest och det hände faktiskt 7-8 månader innan vi egentligen blev tillsammans...så kan det gå   

Av Nina - 17 december 2010 19:38

Jag hade en riktigt lustig dröm inatt. Hahaha. Jag drömde att jag och Mange skulle flytta ihop (i min morbrors hus), men vi var inte tillsammans åsså gick han och strulade runt med en annan...och denna annan var inte vilken som helst utan en annan man...hahaha. Ingen aning vem det var, men jag blev skitförbannad (inte för att det var en man) utan för att han tyckte vi skulle flytta ihop åsså var han otrogen, fast vi var ju egentligen inte tillsammans. 

Och som i drömmar satt jag i nästa sekund i en u-båt som körde ovanför ytan och även på land. Kom till två älvar, Luleälv och Hälsinglandälv (????), ja det stod så på skyltarna. Men vi visste inte vilken vi skulle välja så vi valde den med skidliftar, för hux flux var det en stor slalombacke. Så jag och en annan (som jag inte minns vem det var) hoppade på och efter en stund kom Mange och Regina springandes bakom och skulle hoppa på liften bredvid. Då stannade alla liftar för i en annan backe kom en stor lastbil dånandes. Men dom hade jätte svårt att få sig på liftarna så vi bara skrattade och då satt helt plötsligt en annan kompis bredvid mig som var jätte full.


Så då vet ni vad jag sysslat med inatt och är det nån som är sugen så är det fritt fram att tolka   

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards