heldum

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Nina - 20 september 2010 13:28

Verkar inte bättre. Vart tog medmänskligheten vägen??? Då vi hjälpte varandra och även de som hade det svårt kunde leva ett drägligt liv??? Nu vill man straffa en hel del människor för att några få är lata och skiter i allt. Jag tror och vet på vissa håll att dessa några få ändå inte kommer att komma ut i arbetslivet, så varför straffa de som helst skulle vilja arbeta men rent inte kan??? Jag är orolig för kommande 4 år, för vad de blåa kan ställa till med och hur lång tid det kommer att ta sen att reparera. Utsålda inkomstkällor till staten kommer vi inte att kunna köpa tillbaka, det är i alla fall säkert. Inte är jag för privatisering heller, till en viss del. Konkurrensen må väl vara ok, men vinstdrivande sjukvård - nej tack! Jag tycker alla ska ha rätt till lika vård, fattig som rik. Sen finns det mer jag inte håller med om, men orken tog slut så jag orkar inte dravla det här och nu.

Men tydligen är det så här vi vill ha det för vi har ju röstfrihet. Och ännu värre är väl att vi vill ha SD bland de styrande!?!?!

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards