heldum

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Nina - 10 augusti 2010 19:05

Hade totalt degat ner mig och tänkt ställa in allt för dagen, men jag fick mig i duschen och blev tack vare den lite piggare. M tog en alvedon och drog till stan med S för att handla nån present till nån som visst fyller år. I samma veva ringde morsan och kollade om vi var hemma. Systerdotter Frida var på besök och ville komma förbi. Så tack vare hennes barnpassning blev det både städning på övervåningen och sedan bakning av 2 kakor! Nu behöver jag inte stressa över det längre så det var riktigt skönt. Tack Frida!

Av Nina - 10 augusti 2010 08:52

peppar, peppar...så har S fått ordning på sina kvällsrutiner. I 4 år har det varit bråk och diskussioner så gott som varenda kväll (det har säkert funnits bättre perioder), men så helt plötsligt hände nått...För en vecka sen började vi bara komma överens, inget tjafs om böcker, musik, kisseri, törsteri, värme, kyla, benvärk, alvedon, springande i trappen mm, mm. Hon har läst sin bok, krypit ihop och somnat! Och har hon inte fått som velat har hon ändå krypit ihop och somnat. Jag HOPPAS att våran stortjej äntligen förstått att det inte är roligt att bråka om allt, för det är ju så himla mysigt att få natta henne och få gå till sängs med ett leende på läpparna.

Av Nina - 10 augusti 2010 08:43

Då var dammsugningen avklarad och jag sitter här och har dåligt samvete över att jag levde om så fruktansvärt mycket. Kan meddela att det var inte bara dammsugarljud. Fick frispel på den jäkeln som bara slutade fungera så nu har den inte nått dammsugarmunstycke längre... Upp och hämta nästa dammsugare som låter mer än suger. Stackarn som låg där uppe och säkert försökte sova. Sitter och funderar om jag ska ge upp för tillfället och eventuellt aldrig få nå mer ryck idag eller om jag ska köra vidare och ignorera den totala mattheten som har tagit över min kropp. Bara jag inte ska dratta dit på dunderförkylning lagom till alla födelsedagar. Nej, det blir att ta en stark klaring ikväll och ta död på lite skit.

Har dock inte kunnat städa övervåningen än, eftersom jag har en sjuk man där, och det är den som egentligen verkligen behöver städas. Men det lär väl knappast löna sig att byta sängkläder idag då han säkert ska ha feber nån dag till. Får sitta här och fundera en stund till...

Av Nina - 10 augusti 2010 06:46

Börjar vara dags å städa och det har ju varit perfekta städar dagar. Har också i över en veckas tid försökt hitta motivation och ork att börja baka. Om 2-3 dagar hägrar både 30-års och 1-års kalas. Har dock inte funnit vare sig motivation eller ork. Verkar som att idag är ett måste. Om inte annat kommer jag ångra mig bittert om solen helt plötsligt får för sig att komma fram. Igår handlade jag då så att ingredienserna finns hemma, så nu har jag inte den ursäkten heller. Har varit magiskt trött och slut sista dagarna. M är sjuk och ungarna har gnällt, gnällt, gnällt. En gräslig kombination och jag har varit förfärligt kinkig. Nacken har plågat mig sen lördagens aktiviteter så jag har haft konstant huvudvärk. Just nu är det synd om mig! Inte nog med det vaknade jag av barnljud före sex imorse! Då hade S som vanligt hoppat ner till T och dom lekte i hennes säng. Eller lekt vet jag inte hur länge dom gjort, men dom hade kommit till det stadium då T var väldigt less på S lite väl närgågna lekar. Hon brukar ha en tendens att kunns krypa in under skinnet och bryr sig inte om att den andre inte tycker det är kul. Ja, det var bara att masa sig upp och som vanligt är mitt morgonhumör inte det bästa. Nån som har några bra tips på hur man tar bort medfött dåligt morgonhumör. Känns inte alltid så rättvist mot de andra familjemedlemmarna.

Sen har vi ju alltid den påbörjade lekstugan och det flughärjade uterummet att ta itu med. Det är M's sista semestervecka och jag hade verkligen hoppats få göra lite grejer medan han också är hemma, men medan han är sjuk så kan jag ändå inte ta itu med något sånt.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards