heldum

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Nina - 26 februari 2012 09:04

Fredag och allmänna funderingar i köket kring helgen mellan mamman och den 6-åriga dottern.

Dotter: Imorgon ska vi inte vakna klockan 6

Mamma: Nej, imorgon får ni INTE vakna klockan 6, då vill mamma och pappa sova.

Dotter: Men om vi vaknar klockan 6 kan jag ju ta med mig T ner och så kan vi slå på tv:n på Disney Junior. För det börjar ju klockan 6.

Mamma: Mm...

Dotter: Sen kan jag ju faktiskt ta fram fil och flingor till lunch om ni fortfarande sover.


Nej, vi sov inte så länge igår (även om jag tog en tupplur på soffan just över lunchen), men tanken var ju god i alla fall att vi kunde få sova så länge om vi ville. Däremot hände något lustigt imorse. Vaknade 7:30 och det var knäpptyst (förutom M's djupa andetag - snudd på snarkningar). Lustigt, tyckte jag. Hade i bakhuvudet att jag hade hört tjejerna prata med varandra inne i deras rum. Kunde dom verkligen ha somnat om??? Knäpptyst i hela huset. Låg en stund men kände sen att jag var tvungen att gå och titta. Inga sovande barn. Tassade ner och där satt de så tysta i soffan och tittade på Barnkanalen (S var snabb på att informera om att Disney Junior inte funkade). Snälla, rara barn! Dom brukar inte vara uppe jätte tidigt och även om dom är det så brukar vi få ligga och dra oss en stund, men jag tyckte det var omtänksamt av dom att låta oss sova ostört =)

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards