heldum

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Nina - 23 juni 2010 20:55

Har varit i stan hela dagen idag, eller på Moröbacke. Svärfar fyller år idag. Svärmor är borta så vi tog med oss lunch och fika, haha. Kändes först kallare i stan, men mitt på dan blev det riktigt varmt och skönt (eller så var det att vi satt i lä), solstolsmadrassen åkte i alla fall fram och jag blev liggandes på gräsmattan. Lovely! Vet dock inte än vad min hud tycker om det. Har inte kollat under tröjan, känner bara att det värmer. Men jag älskar verkligen värmen och jag hoppas den tar fart snart och sätter igång ordentligt. Trevligt var det ialla fall. S for iväg och lekte med grannarnas barn på en gång och T satt med rumpan bar i gräset, så dom var dessutom bara glada.

Nu har det varit saker hela veckan, så imorgon hoppas jag att jag får chans att bara pyssla på här hemma. Klippte halva gräsmattan på framsidan imorse, men sen blev det soppatorsk. Tänkte att det kanske ser finare ut om hela gräsmattan är klippt :) så det blir nog prio ett imorgon. Sen har jag nog ärvt min mammas ogräsgener för jag tycker det är rätt mysigt att ligga i buskarna och rensa ogräs...om det inte vore för dom där blodsugande bestarna som alltid tar chansen att anfalla axlar och rygg...

Av Nina - 23 juni 2010 20:45

Tog oss en promenad i kvällssolen. Funderade vart vi skulle gå och insåg att vällingen var ju helt slut. Det hade vi helt glömt bort, så vilken tur att vi kollade innan vi for. Så då blev valet enkelt: en promenad till samhället och Konsum. Det fläktade lite så myggen var inte värst. På hemvägen gick vi in en sväng till mormor och morfar och gjorde en vällingflaska till T. Den slurpade hon i sig med halvöppna ögon och sov gott före halvvägs. Till S hade vi plockat fram den lilla sittvagnen så  hon hade det jätte mysigt i den hela vägen. Och det roligaste av allt: Inte ett bråk på hela vägen. Hon var på strålande humör och tyckte det här var jätte kul. Så det får  vi göra fler gånger.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards