heldum

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Nina - 2 juni 2010 08:31

Shit va gräset växt! Klippte gräset framför huset för inte alltför länge sen. Avvaktade med det andra eftersom det fortfarande inte var helt grönt. Sen small det till och allt växte, inklusive framför huset. Så igår tog jag tag i saken och började klippa...men det tog ju evigheter. Inte själva klippandet, för gräsklipparen är självgående så det är inte så jobbigt, men tömmandet av uppsamlaren. 3 gånger fick jag kånka iväg säcken till skogs för att den var proppfull...och det var alltså bara på plätten framför huset. Puh! Sen om det inte vore för att gräsklipparen är så jobbig att starta!!! Den går inte att dra igång, utan den har specialstartning med borrmaskinen och jag gruvar ju mig varje gång. Det gäller att hålla emot annars kastar den så hemskt. Så efter varje grästömning skulle jag ju stå och gruva mig för det där också. Men sen tog bensinen slut så då fick det vara nog. Nu väntar jag bara på att M ska stiga upp så jag kan gå ut och fortsätta. Har hunnit köra två ränder bakom huset så det ser lite lustigt ut nu. Tänkte att jag kanske ska fixa till det i alla fall så får resten vänta nån dag eller till helgen.

Satte blommor ute igår...åsså valde vädergudarna att ge oss minusgrader inatt...tack för den! La över sån där tunn väv igårkväll, så jag ska ut och se hur de mår snart.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards