heldum

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Nina - 14 maj 2012 14:25

Sista dagen innan avfärd och jag hade en massa planer på färdigställande av en hel del saker här ute i trädgården. Tänkte bl.a platta till för grässådd, på med torv och gödsel och slutligen få på gräsfröna. Utöver detta hade jag tänkt gödsla gräsmattan, så blomfrön och sätta några köpta uteblommor i kruka så de ska stå sig bättre till vi kommer hem. Vaknade i morse och anade genast oråd. Det dånade i taket och ingen sol sken in genom fönstret. Misstankarna om stark vind visade sig vara sanna och alltefter timmarna gått har vinden tilltagit ännu mer. 


Finns det något väder jag verkligen HATAR så är det blåst! Jag vet inte varför, men jag blir på så dåligt humör bara av att höra hur det blåser utomhus.


Nu har jag klarat mig ifrån riktigt dåligt humör och jag har trotsat vinden för att åtminstone skotta, kratta och släta till jorden där gräset ska sås. Sen vaknade T så nu sitter vi här inne i värmen igen. Får se om vinden stannar av något så kanske jag hinner få på gräsfröna och gödsla gräsmattan. Skulle vara skönt att hinna det innan vi åker då gräsmattan kommer att få vara orörd av små barnfötter ett tag.

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards