heldum

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Nina - 15 juni 2011 07:53

Jag har väl en sån där hyfsat lagom feminism inbyggd inom mig. Orkar inte lägga energi på allt som skulle kunna diskuteras till dödsdagar, men ibland dyker det upp saker och situationer som kan göra mig vansinnig.

SENARIO 1: Ett träd har fallit över vägen en liten bit från vårat hus. Fler och fler bilar blir ståendes och männen står och diskuterar (antar jag) hur de ska få bort trädet. En kille, i typ min ålder, börjar vandra mot vårat hus och jag är i stort sett säker på att han vill fråga om vi har någon motorsåg - vilket vi inte har.  Så jag går ut i regnet, längs våran tomt, för att möta honom. Killen tittar inte ens på mig utan styr stegen bestämt mot min svärfar som står längre bort vid postlådan! Jag harklar mig när han passerat och säger att vi inte har nån motorsåg. Jaha, han ser lite förvirrad ut och börjar sedan prata vidare med mig om att han tänkte fråga om det, hur vi ev. kan få bort trädet, vem som äger den tomten osv. 

Jag kom ut från huset och gick mot honom och han bara ignorerade mig för att gå till MANNEN vid postlådan - som för övrigt inte visste säkert om vi hade motorsåg hos oss eller inte. DET gör mig förbannad!!!


SENARIO 2: Jag och min man går in i en bilaffär. Jag ställer frågorna och försäljaren svarar min man. Det måste jag säga händer väldigt ofta även i byggvaruhus. DET gör mig förbannad!!!

Är det jag som är intresserad, så kan de väl åtminstone bemöda sig att prata med mig. Jag är inte dum i huvudet bara för att jag är kvinna!!!

Av Nina - 15 juni 2011 07:46

Har två idéer på byggprojekt i mitt huvud...och på papper. Allt är uppritat och uträknat. Är tokpeppad på att sätta igång...men jag har ju inget material. Jag HATAR att vara beroende av andra för att kunna göra såna saker. Måste vänta till antingen Mange blir ledig eller att pappa kanske har möjlighet att följa mig. Och det gör mig väldigt irriterad! Det ena problemet ligger hos mig själv då jag egentligen bara behöver lära mig köra med släp (vilket jag nog kan fixa). Men nästa problem är att jag rent inte orkar allt virke som ska lastas och kapas på byggvaruhuset. Jag behöver vänta på att en starkare person finns tillgänglig att hjälpa mig och DET för mig frustrerad! 

Av Nina - 15 juni 2011 07:42

Det finns nån gammal idé om att man ska vänta till den 10/6 innan man sätter ut frostkänsliga växter. För efter den 10/6 ska tydligen risken för minusgrader vara liten. Intressant!!! Har inte haft minusgrader på nätterna på flera veckor, men så igårnatt och inatt var det tydligen dags. Var igårkväll förutseende och klok och täckte över kryddorna, så jag hoppas dom klarat sig. Att man då aldrig ska kunna lita på nånting!? 

Av Nina - 15 juni 2011 07:39

Igår gjorde jag det! Oljade in altanen. Blev aldrig gjort ifjol så det var verkligen på tiden. Men nu är det i alla fall gjort så nu kan vi sluta ha det hängande över oss och ta itu med resterande projekt.

Av Nina - 15 juni 2011 07:37

2 arbetspass kvar! 

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards