heldum

Alla inlägg under november 2011

Av Nina - 14 november 2011 11:18

I år känner jag att jag har kontroll. Jag och M gjorde stan i lördags och kunde nöjt konstatera att kidsens julklappar blev inköpta. Saknas en grej, men igår kväll satt jag med julpapper och etiketter och slog in dom. Kändes som lika bra, innan nån av dom snubblar över påsen och ser allt som är köpt. 


Nu måste jag bara prata med mina syskon om hur vi ska göra med varandras barn i år. Förra året testade vi att bara köpa till våra egna. Personligen tyckte jag det var jätte trist att inte få ge de andra, men i år skulle det falla sig ganska lämpligt då vi samtidigt ska färdigställa barnens sovrum och i så fall kan lägga pengarna på det. Ja, ja, igår sågs vi allihop samtidigt men inte hade jag en tanke på det då. Blir att lyfta telefonluren.



Av Nina - 14 november 2011 11:06

Nej, den har inte fallit här ännu. Men jag satt och sorterade in gamla kort i album och hamnade på en bild som var tagen den 14/11 i fjol. Kan väl påstå att årstiderna inte ser detsamma ut.


14/11 2011

 






14/11 2010

     

Då var vi och åkte bob för fullt på Erikslid


11/11 2010



14/10 2010

   

Första snön, som jag tycks minnas inte försvann. Efter den hade vintern gjort entré

Av Nina - 10 november 2011 09:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 10 november 2011 09:42



   


 




Av Nina - 10 november 2011 09:24

Kom hem igår och började ana oråd när S först ville ha hinken till soffan och sen inte ville äta middag. Hinken behövde aldrig användas, men tempen stannade vid kontroll på 38 grader. Så idag är det VAB:ande som gäller. 

Av Nina - 6 november 2011 10:49

Har varit kattvakt i helgen till en härligt busig kisse som bara gjorde sig hemmastadd och hanterade kidsens exalterade nyfikenhet galant. 







    


Av Nina - 6 november 2011 10:26

Jag har stulit en bild, hoppas ägaren förlåter mig, annars får hon kontakta mig så ska jag ta bort den, men ena handen kommer trots allt från mina gener och dom var bara så mysiga igår innan det var dags för välling.


     

Av Nina - 6 november 2011 09:44

 


Har avverkat hela serien "Mitt så kallade liv" nu. Upptäckte där mitt i nånstans att SVT snuvat oss på, på den tiden 15-åringar, 6 avsnitt som aldrig visades i Sverige. Så det blev ju helt plötsligt en helt ny serie för mig. Jag har suttit och suktat och skämts om vartannat. Vilken klädstil!!! Men trots att 16 år har gått så kan jag inte påstå att världen förändrats särskilt mycket (förutom kläderna då kanske). Samma kärleks- och livsproblem finns där garanterat fortfarande och trots att jag blivit dubbelt så gammal kan jag inte låta bli att sitta där och mysa och känna igen den där känslan av att vara så där kär i killen man mötte i korridoren. Vem av dom det nu var, jag skiftade med jämna mellanrum :)


I alla fall blev följden av detta serietittande att jag på allvar började lyssna igenom några låtar med "30 seconds to mars". Har hört litegrann av dom tidigare och HAN hade en sån där härlig röst redan på den tiden (Jared Leto var alltså både med i serien och är med i detta band och för er inte så insatta så var det HAN man väntade på en gång i veckan - inte själva serien). En kompis introducerade mig för musiken för nått/några år sen, och jag tyckte dom var bra, men sen har det fallit i glömska. Nu har dom dock fått en egen mapp på Spotify och även om M tror att det endast beror på att sångaren är så snygg, så kan jag meddela att han kan faktiskt sjunga också! :) 


 

Presentation

30+, 2 barns mamma och gift. Älskar att sy, snickra, pyssla...ja, allt sånt där produktivt. Försöker bara få tiden att räcka till :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

GÄSTBOK

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards